Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IGP254 | YAPI İŞLERİNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KAAN KOÇALİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yapı işlerinde çalışanların iş kazaları ve meslek hastalıklarından korunmasını sağlamak, güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak. |
İçerik: | Kişisel koruyucu donanımların kullanımı, ekipman kontrolleri, çalışan eğitimleri, risk değerlendirmesi, güvenli çalışma yöntemleri ve mevzuata uygunluk. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yapı işlerinde iş sağlığı ve güvenliği temel prensiplerini öğrenir |
Risk değerlendirmesi yapabilir |
Koruyucu donanımların ve güvenli çalışma yöntemlerinin önemini kavrar |
İş kazalarını önlemeye yönelik mevzuat ve uygulamaları anlayarak iş sağlığı ve güvenliği kültürünü benimser |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür okuma | Yapı, Yapı İşleri tanımı, Yapı İşleri Listesi | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
2 | Literatür okuma | Yapı İşlerinde İş Kazaları, İş sağlığı ve Güvenliği, İşyeri Düzeni Örnek uygulama | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
3 | Literatür okuma | Kazı çalışmaları, Kazı alanın korunması, Kontrolü, Şev-iksa uygulamaları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
4 | Literatür okuma | Yapı İşlerinde Kullanılan Makine ve Teçhizatlar | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
5 | Literatür okuma | Kalıp, Demir ve Beton, İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
6 | Literatür okuma | Kaynak, Elektrik, Duvar, Sıva, Boya ve Mobilya İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
7 | Soru hazırlama | Genel Tekrar | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Yapı İşlerinde Yüksekte Çalışma, Düşmeyi Önleyici ve Durdurucu Sistemler, Yatay ve Düşey Yaşam Hatları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
10 | Literatür okuma | Asansör, Çatı, Merdiven, İskele ve Platform Sistemlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
11 | Literatür okuma | Düğüm Atma Teknikleri, Askı Travması ve Kurtarma Yöntemleri | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
12 | Literatür okuma | Demir Yolu, Metro, Tünel, Yeraltı ve Yerüstü İnşaat İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
13 | Literatür okuma | Yapı İşlerinde Dokümantasyon, Sağlık ve Güvenlik planları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
14 | Literatür okuma | Yapı İşlerinde Talimatlar, Tutanaklar, Formlar ve İş İzin Sistemleri | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yazgan, M. R. (2015). İnşaatlarda İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulama Rehberi. İstanbul: Yazgan Medya Yayınları |
Yapı İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetmeliği |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak
|
4 | |||||
2 |
4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Genel ve sayısal yeteneğe sahip
|
5 | |||||
2 |
Fen bilimleri alanına ilgili
|
4 | |||||
3 |
Ayrıntıları algılayabilen
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yoğun ve yaygın dikkati güçlü stres altında çalışabilen,
|
5 | |||||
2 |
Çabuk ve doğru karar verebilen
|
5 | |||||
3 |
Tertipli ve düzenli çalışabilen
|
4 | |||||
4 |
tedbirli olan
|
4 | |||||
5 |
Yönergeleri izleyebilen
|
4 | |||||
6 |
Sorumluluk sahibi
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
|
4 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
|
4 | |||||
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
4 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
|
4 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 6 | 3 | 18 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 3 | 3 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |