Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKP155 | EKİP KAYNAK YÖNETİMİ VE TEMEL İLETİŞİM BECERİLERİ | 1 | 2 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Uçak kaza ve kırımlarında insan hatasını azaltmak , en aza indirmek için ortaklık emniyet ve kültürüne bağlı kalınarak, uçuş emniyeti ile ilgili konular hakkında bilgi sahibi olmayı ve buna paralel olarak da uçuş emniyeti ile ilgili becerileri geliştirmeyi hedefler. |
İçerik: | Crm'de genel prensipler,insan performans ve limitleri,Havacılıkta insan faktörleri,insan hatasının fizyolojik yönleri,Kabin ekipleri açısından CRM, kişilik davranış ve tutum,stres ve stresle başa çıkma,zaman yönetimi,yorgunluk ve dikkat dağınıklığı, durumsal farkındalık,emniyet zinciri,hatalar zinciri,karar verme ve teyakkuz,steril kokpit,rehavet,Liderlik,profesyonellik, iletişim, |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
CRM in amacını ve genel genel tarihçesi öğrenilir. |
CRM Dersinin oluşturulma amacı ve insan faktörünün önemi öğrenilir |
Ekip kaynak yönetimi CRM nedir temel bakış açısı nedir önemi öğrenilir. |
öğrenme kültürü oluşturma crm açsından önemi öğrenilir |
kaza kırımlarda neden sonuç ilişkileri CRM in önemi öğrenilir |
Bireylerin farklı tamamlayıcı özellikleri nelerdir havayolu taşımacılığında personel davranış tarzları ve önemi öğrenilir. |
Bireylerin farklı tamamlayıcı özellikleri, iletişimin acık ve net olması iletişimin kesilmemesinin anlam ve önemi öğrenilir |
ara sınav |
CRM açısından kolektif hâkimiyet ortamının yaratılmasının anlam ve önemi öğrenilir. |
karar verme, yönlendirici tarz .analitik tarz, kavramsal tarz crm açısından anlam ve önemi öğrenilir |
Liderlik ve ekip çalışmasının önemi öğrenilir. |
Havayolu taşımacılığında iletişim hataları ve önemi öğrenilir |
kabin ve kokpit ekibinin hata oluşumundaki yeri ve önemi öğrenilir |
İnsan hatasını önlemeye yönelik yaklaşımlar dikkate alınması gereken fizyolojik faktörler nelerdir öğrenilir. |
Genel tekrar |
FİNAL |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | konu anlatım,video izleme | CRM in amacı, dersin tanıtımı, tanışma | sunum,anlatım,soru-cevap |
2 | konu anlatım,video izleme | CRM in genel tarihçesi | sunum,anlatım,soru-cevap |
3 | Bölüm Okuma,vaka incelemesi | Ekip kaynak yönetimi CRM nedir ve temel bakış açısı | sunum,anlatım,soru-cevap |
4 | Bölüm Okuma, | öğrenme kültürü oluşturma | sunum,anlatım,soru-cevap |
5 | Bölüm Okuma,vaka incelemesi | kaza kırımlarda neden sonuç ilişkileri CRM in önemi | sunum,anlatım,soru-cevap |
6 | Bölüm Okuma | bireylerin farklı tamamlayıcı özellikleri | sunum,anlatım,soru-cevap |
7 | Bölüm Okuma | Kişilik, davranış ve tutum problem çözme ,uyma ,zorolama,kaçınma , uzlaşma | sunum,anlatım,soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | konu anlatımı | CRM açısından kolektif hâkimiyet ortamının yaratılmasının önemi | sunum,anlatım,soru-cevap |
10 | konu anlatım,video izleme | karar verme, yönlendirici tarz .analitik tarz, kavramsal tarz crm açısından anlam ve önemi | sunum,anlatım,soru-cevap |
11 | konu anlatım,video izleme | Liderlik ve ekip çalışmasının önemi | sunum,anlatım,soru-cevap |
12 | Bölüm Okuma,video izleme | iletişim hataları | sunum,anlatım,soru-cevap |
13 | Bölüm Okuma,vaka incelemesi,video izleme | kabin ve kokpit ekibinin hata oluşumundaki yeri ve önemi | sunum,anlatım,soru-cevap |
14 | Bölüm Okuma,vaka inceleme,video izleme | insan hatasını önlemeye yönelik yaklaşımlar dikkate alınması gereken fizyolojik faktörler | sunum,anlatım,soru-cevap |
15 | Bölüm Okuma | Genel tekrar | sunum,anlatım,soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
BİRGÖREN, N. (2015), “UÇUŞ EMNİYETİ AÇISINDAN EKİP KAYNAK YÖNETİMİ UYGULAMALARININ KABİN EKİBİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNE İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA. (BASILMAMIŞ YÜKSEK LİSANS TEZİ)”, T.C. İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İSTANBUL. |
TERZİOĞLU, M. (2007), “UÇAK KAZALARININ NEDENİ OLARAK İNSAN HATALARINI AZALTMADA EKİP KAYNAK YÖNETİMİ. ((BASILMAMIŞ YÜKSEK LİSANS TEZİ), T.C. DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İZMİR. |
KANBUR, E., GÖKALP, Ç. (2014). “HAVACILIKTA EKİP KAYNAK YÖNETİMİ (CRM): TÜRKİYE VE DÜNYADA YAPILAN ARAŞTIRMALARDAN SEÇMELER.”, V. ULUSAL HAVACILIK VE UZAY KONFERANSI, KAYSERİ. |
AHMET CEVİZCİ, FELSEFE TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ (1. BASKI), PARADİGMA, İSTANBUL, 2000. |
HASAN GÜNER BERKANT, DOKUZUNCU SINIF BİYOLOJİ DERSİNDE YAPICI ÖĞRENME TEMELLİ HAZIRLANAN ANLAMLI NEDENSEL DÜŞÜNMEYE DAYALI ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİLERİN ANLAMLI NEDENSEL DÜŞÜNMELERİNE, AKADEMİK BAŞARILARINA, KALICILIĞA VE GÜNLÜK YAŞAM DAVRANIŞLARINA ETKİSİ, T.C. ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI, ADANA, 2007. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
4 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
5 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
3 | |||||
2 |
Access and assess sectoral problems
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
2 | |||||
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
3 | |||||
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
5 | |||||
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |