TR EN

KLİNİK ÇALIŞMA II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ETY442 KLİNİK ÇALIŞMA II 8 24 12 12

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ergoterapi alanında kullanılan tedavi ve değerlendirme yaklaşımları gözden geçirilerek pratik uygulamalar ile ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi sağlanır.
İçerik: Farklı aktiviteleri kişi merkezli olarak inceler Etik prensiplere uygun ve multidisipliner olarak çalışır Kalite ve kalite gelişimi için strateji geliştirir Bağımsız araştırmalar planlar ve yapar İletişim becerilerini geliştirir Aktivite performansını analiz eder ve geliştirir. Ulaşılabilirliği etkileyen faktörleri inceler. Hem pediatrik, hem adölesan hem de onlara bakım veren bireylerle çalışır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ergoterapi alanında yeni yöntemlerin/modellerin geliştirmesinde aktif rol oynar, uluslarası düzeyde kazandığı bilgiyi ülkemize adapte eder, günlük yaşamı kolaylaştırıcı teknikler, araçlar ve yeni rehabilitasyon yaklaşımları tasarlar
Ergoterapi alanı ile ilgili kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, sonuçlarını istatistiksel olarak değerlendirir, uluslararası ve ulusal platformlarda sunar, tartışır, yayınlar ve sonuçlardan yeni bilgi üretilmesine katkı verir
Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı ve yürütücü olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar
Meslektaşları, diğer rehabilitasyon profesyonelleri ve ilgili meslek grupları ile etik prensipler içinde çalışır, liderlik ve yöneticilik rolü üstlenir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması, Saha uygulaması Klinik ortamda farklı aktivitelerin kişi merkezli olarak eleştirel gözle incelenmesi Saha çalışması, grup ödevi, seminer
2 Literatür taraması, Saha uygulaması Ergoterapi servisleri ve organizasyonlarını analiz etme ve farklı yönetim sistemlerini sentezleme Saha çalışması, grup ödevi, seminer
3 Literatür taraması, Saha uygulaması Kendi mesleki çalışmalarını multidisipliner ortamla bütünleştirme ve çalışmaların aktarımı Saha çalışması, grup ödevi, seminer
4 Literatür taraması, Saha uygulaması Kalite ve kalite gelişimi için strateji geliştirme Saha çalışması, grup ödevi, seminer
5 Literatür taraması, Saha uygulaması Etik çalışma prensipleri Saha çalışması, grup ödevi, seminer
6 Literatür taraması, Saha uygulaması Multidisipliner çalışma Saha çalışması, grup ödevi, seminer
7 Literatür taraması, Saha uygulaması Rehabilitasyonu konuları ile ilgili olarak bağımsız çalışma ve araştırma planlama Saha çalışması, grup ödevi, seminer
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, Saha uygulaması Kişi ve çevresi ile iletişim becerilerini geliştirme Saha çalışması, grup ödevi, seminer
10 Literatür taraması, Saha uygulaması Aktivite performansını etkileyen kültürel, fiziksel, sosyal v.b. faktörleri yerinde gözlemleme ve analiz etme Saha çalışması, grup ödevi, seminer
11 Literatür taraması, Saha uygulamasıLiteratür taraması, Saha uygulaması Aktivite performansını etkileyen kültürel, fiziksel, sosyal v.b. faktörlere yönelik müdahale stratejileri geliştirme ve uygulama Saha çalışması, grup ödevi, seminer
12 Literatür taraması, Saha uygulaması Kamu ve sosyal binalarda ulaşılabilirliği etkileyen faktörlerin incelenmesi Saha çalışması, grup ödevi, seminer
13 Literatür taraması, Saha uygulaması Bireylerin katılım problemlerinin analizi Saha çalışması, grup ödevi, seminer
14 Literatür taraması, Saha uygulaması Engelli, yaşlı, sokak çocukları, HIV/AIDS gibi toplum dışına itilmiş kişiler ve çocuk ve yetişkin bireylerle çalışma deneyimi Saha çalışması, grup ödevi, seminer
15 Literatür taraması, Saha uygulaması Tartışma -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sladyk K. Jacops K. Mac Rae N. Occupational thereapy essential for clinical comtpetence. Slack incorporated, New Jersey, 2010
Kronenberg F, Algado SS, Pollard N. Occupational Therapy without borders, Elsevier 2005.
CBR A Strategy for rehabilitation, equalization of opportunities, poverty reduction and social inclusion of people with disabilities, Joint Position Paper 2004.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, alanındaki kuramsal ve uygulamalı ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapinin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, ileri düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
5
2
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla ergoterapi alanında ulusal ve uluslararası bilimsel yayın ve kaynaklar ile desteklenen teorileri ve uygulama modellerini öğrenir, seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapi bilimi kapsamında biyolojik, tıbbi, psikolojik, sosyolojik, teknolojik bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirleri analiz eder. Bu bilgiler ile araştırmalara ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel ve bağımsız rollerden birini ( tedavi, danışmanlık gibi) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır.
5
2
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
5
3
Avrupada kullanabileceği ölçüde bilgisayar lisansına ve yabanacı dil düzeyine sahip olur.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. Bunları bilimsel kültürel ve etik değerler ile birleştirir.
5
2
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
5
3
Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 13 24 312
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 13 0 312
Genel Toplam 312
Toplam İş Yükü / 25.5 12,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 12,0