Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY101 | ANATOMİ I | 1 | 5 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARTAL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İnsan vücudunun gelişimi, şekli, normal yapısı ve bütünlüğüne ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İnsan anatomisine giriş, anatomi ile temel bilgiler, lokomotor sistem ve sinir sisteminin teorik ve uygulamalı olarak değerlendirilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Alanında uzmanlaşmak için gerekli anatomi bilgisini açıklar. |
İnsan vücudundaki temel yapı ve organlar konularına ilişkin bilgiyi açıklar. |
Uzmanlık derslerinde geçen anatomi bilgisine sahip olarak diğer dersler ile paralel bir eğitimi ilişkilendirir. |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı ve sözlü olarak açıklar. |
Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirir. |
Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak ilişkilendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | Anatomiye Giriş, Latin Harflerinin Okunuşu, Latince İsimler ve Sıfatlar, İsim ve Sıfat Tamlamaları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
2 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | Yer ve Yön Belirten Terimler, Ön Ekler, Son Ekler | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
3 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | Planum’lar ve Axis’ler, Vücut Bölümleri ve Boşlukları, Kemik Genel Bilgisi | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
4 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | Üst ve Alt Ekstremite Kemikleri | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
5 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | Cranium, Columna Vertebralis, Costalar ve Sternum | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
6 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | Eklem Genel Bilgisi, Eklem Tipleri, Columna Vertebralis ve Thorax Duvarı Eklemleri | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
7 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | Üst ve Alt Ekstremite Eklemleri | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | Kas Genel Bilgisi, Yüz Mimik Kasları, Boyun Kasları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
10 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | Yüzeysel ve Derin Sırt Kasları, Karın Kasları, Pelvis Kasları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
11 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | Üst Ekstremite Kasları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
12 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | Alt Ekstremite Kasları | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
13 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | Sinir Sisteminin Genel Yapısı, Medulla Spinalis | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
14 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | Truncus Cerebri, Cerebrum, Cerebellum | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
15 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | Cranial Sinirler, Spinal Sinirler, Otonom Sinir Sistemi | Anlatım, Tartışma, Laboratuvar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Moffat, D. B., & Mottram, R. F. (1987). Anatomy and physiology for physiotherapists. Blackwell Scientific Publications. |
SÜZEN, L. B. (2018). İnsan Anatomisine Giriş. Nobel TIP Kitabevleri. |
Yıldırım, M. (2016). Sağlık yüksek okulları için resimli insan anatomisi. Nobel Tıp Kitabevleri. |
Arifoğlu Y. (2017). Her Yönüyle Anatomi. İstanbul Tıp Kitabevleri. |
Netter, F. H. (2017). Atlas of Human Anatomy, Professional Edition: including NetterReference. com Access with Full Downloadable Image Bank. Elsevier Health Sciences. |
Yıldırım, M. (2007). İnsan anatomisi. Nobel Tıp Kitabevleri. |
Agur M.R., Dalley A.F.(2020).MOORE Temel Klinik Anatomisi.ANKARA NOBEL TIP KİTAPEVLERİ |
Özbağ D.(2021) 'İNSAN' ANATOMİ. İSTANBUL TIP KİTAPEVLERİ |
Şahin B. (2019) Sağlık Bilimleri için Resimli TEMEL ANATOMİ.İSTANBUL TIP KİTAPEVLERİ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, alanındaki kuramsal ve uygulamalı ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ergoterapinin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, ileri düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
1 | |||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla ergoterapi alanında ulusal ve uluslararası bilimsel yayın ve kaynaklar ile desteklenen teorileri ve uygulama modellerini öğrenir, seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ergoterapi bilimi kapsamında biyolojik, tıbbi, psikolojik, sosyolojik, teknolojik bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirleri analiz eder. Bu bilgiler ile araştırmalara ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel ve bağımsız rollerden birini ( tedavi, danışmanlık gibi) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır.
|
3 | |||||
2 |
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
3 | |||||
3 |
Avrupada kullanabileceği ölçüde bilgisayar lisansına ve yabanacı dil düzeyine sahip olur.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. Bunları bilimsel kültürel ve etik değerler ile birleştirir.
|
4 | |||||
2 |
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
|
3 | |||||
3 |
Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |