Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY148 | ORGANİK KİMYA | 2 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Organik kimyanın temel prensipleri, organik bileşiklerin adlandırılması, yapısı ve özelliklerine ilişkin bilgi ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Organik kimyaya giriş, kimyasal bağlar, molekül orbitalin tanımı ve özellikleri ile doymuş hidrokarbonlar, alkoller, eterler, aldehitler, ketonlar, karboksilik asitler, esterler, aminler ve amidlerin adlanlarılması, yapısı ve özellikleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Organik kimyanın temel ilkelerini açıklar. |
Organik kimyada temel kimyasal bağları açıklayarak moleküler orbital teorisi ile ilişkilendirir. |
Organik bileşikleri içerdikleri temel fonksiyonlu gruba göre ayırır. |
Organik bileşikleri adlandırırken uluslararası kabul görmüş kuralları uygular. |
Organik kimyadaki izomeri türlerini açıklar. |
Organik bileşiklerin yapısını formüle eder. |
Bir organik bileşiğin aromatik olabilmesi için sahip olması gereken özellikleri açıklar. |
Organik bileşiklerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Web tabanı inceleme | Organik Kimyaya Giriş | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür tarama, Web tabanı inceleme | Organik Kimyanın Temelleri, Kimyasal Bağlar | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür tarama, Web tabanı inceleme | Organik Kimyanın Temelleri, Molekül Orbital | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür tarama, Web tabanı inceleme | Hidrokarbonlar-Alkanların Adlandırılması, Yapısı ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür tarama, Web tabanı inceleme | Hidrokarbonlar-Alkenlerin Adlandırılması, Yapısı ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür tarama, Web tabanı inceleme | Hidrokarbonlar- Alkinlerin Adlandırılması, Yapısı ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür tarama, Web tabanı inceleme | Alkollerin Adlandırılması, Yapısı ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanı inceleme | Eterlerin Adlandırılması, Yapısı ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür tarama, Web tabanı inceleme | Aldehitlerin Adlandırılması, Yapısı ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür tarama, Web tabanı inceleme | Ketonların Adlandırılması, Yapısı ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür tarama, Web tabanı inceleme | Karboksilli Asitlerin Adlandırılması, Yapısı ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür tarama, Web tabanı inceleme | Esterlerin Adlandırılması, Yapısı ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür tarama, Web tabanı inceleme | Aminlerin Adlandırılması, Yapısı ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür tarama, Web tabanı inceleme | Amitlerin Adlandırılması, Yapısı ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Fessenden, R. J. (2001). Organik kimya. Güneş Tıp Kitabevi. |
Solomons, G., & Fryhle, C. (2016). Organik kimya. Literatür Yayıncılık. |
Küçükgüzel, G. (2017). Organik kimya: Eczacılık ve sağlık bilimleri öğrencileri için. İstanbul Tıp Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar. Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi ve fen bilimlerini baz alarak Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri tanımlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme Ve Diyetetik alanında bilgilerini kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 7 | 1 | 7 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 51 |
Genel Toplam | 51 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |