Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY307 | DİYABET HEMŞİRELİĞİ (SEÇİMLİK DERS I) | 5 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Diyabet belirti-bulgularına ve tedavisine ilişkin bilgi, tutum ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Diyabetin Tanımı, Epidemiyolojisi, Fizyopatolojisi, Diyabetin Sınıflandırılması, Tanı Testleri, İnsülin Tedavisi ve Uygulamaları, Kendi Kendine İzlem, Oral Antidiyabetik Tedavisi, Diyabet ve Beslenme, Diyabet ve Egzersiz, Diyabetin Akut Komplikasyonları ve Bakımı, Diyabetik Ayak ve Bakım İlkeleri, Diyabet ve Gebelik, Diyabet Eğitimi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Diyabetin önemini açıklar. |
Diyabeti sınıflandırır. |
Diyabetli bireyin bakımını hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. |
Diyabetli birey/ailesi için eğitimin önemini açıklar. |
Diyabeti yönetir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Prediyabet, Diyabetin Tanımı, Epidemiyolojisi, | Anlatım, Vaka Çalışması |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diyabetin Sınıflandırılması, Fizyopatolojisi | Anlatım, Vaka Çalışması |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diyabetin Etiyolojisi, Tanısı, Klinik Bulguları | Anlatım, Vaka Çalışması |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İnsülin Tedavisi ve Uygulamaları | Anlatım, Vaka Çalışması, Gösterme |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İnsülin Tedavisi ve Uygulamaları, | Anlatım, Vaka Çalışması, Gösterme |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kendi Kendine İzlem, Oral Antidiyabetik Tedavisi | Anlatım, Vaka Çalışması |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diyabet ve Beslenme | Anlatım, Vaka Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diyabet ve Beslenme, Diyabet ve Egzersiz | Anlatım, Vaka Çalışması |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diyabetin Akut Komplikasyonları ve Bakımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diyabetin Kronik Komplikasyonları ve Bakımı | Anlatım, Vaka Çalışması, Gösterme |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diyabetik Ayak ve Bakım İlkeleri | Anlatım, Vaka Çalışması, Gösterme |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diyabet ve Gebelik | Anlatım, Vaka Çalışması |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diyabetin Psikososyal Yönü | Anlatım, Vaka Çalışması |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diyabet Eğitimi | Anlatım, Vaka Çalışması, Gösterme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bundak, R., Gökşen, D. (2018).Birinci Basamakta Çalışan Hekimler İçin Diyabet Tanı ve İzlem Rehberi, Sağlık Bakanlığı, Ankara: Tuğba Matbaası. |
Satman, İ. vd. (2017). Diabetes Mellitus ve Komplikasyonlarının Tanı, Tedavi Ve İzlem Kılavuzu, Endokrinoloji ve Metabolizma Derneği (TEMD) Ankara: Miki Matbaacılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Koruyucu, geliştirici, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
5 | |||||
2 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |