Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY416 | CİNSEL SAĞLIK | 8 | 2 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MELTEM ASLAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Cinsel sağlığa, cinsel sağlığın geliştirilmesine ve cinsel sağlık bakımına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Cinsel Sağlık - Temel Bilgiler, Cinsel Sağlık - Cinsiyet, Cinsel Sağlık - Cinselliğin Gelişimi, cinsel saldırı, Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar (CYBH), Cinsel eylemin fizyolojisi, Doğum kontrol yöntemleri, Cinselliğin psikososyal yönleri, Cinsel işlev bozuklukları, frengi, genital lezyonlar |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Cinsellik kavramını açıklar. |
Yaşam evrelerine göre cinsel gelişimi açıklar. |
Duygusal gelişimi açıklar. |
Cinsel eylem fizyolojisini açıklar. |
Cinsel hakları listeler. |
Cinsel fonksiyon bozukluklarını sınıflandırır. |
Cinsel fonksiyon bozukluklarında hemşirelik bakımını uygular. |
Toplumsal cinsiyet rolünün cinselliğe etkisini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bireysel araştırma | Cinsel Sağlığa Giriş | Anlatım |
2 | Bireysel araştırma | Cinsellik Tarihi, Toplumlarda Cinsel Sağlığa Bakış, Cinsel Sağlık İle İlgili Kuramlar, Cinselliğin Psikososyal Boyutu | Anlatım |
3 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Yaşam Evrelerine Göre Cinsel Gelişim I | Anlatım, Vaka çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Yaşam Evrelerine Göre Cinsel Gelişim II | Anlatım, Beyin fırtınası |
5 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Cinsel Eylem Fizyolojisi | Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Cinsel Fonksiyon Bozuklukları I | Anlatım, Vaka çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Cinsel Fonksiyon Bozuklukları II | Anlatım, Vaka çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Cinsel Haklar | Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Literatür okuma | Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar ve Korunma I | Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Literatür okuma | Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar ve Korunma II | Anlatım, Vaka çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Literatür okuma | Gebelikten Korunma | Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Hemşirelik Sürecinde Cinsel Sorunlara Yaklaşım | Anlatım, Vaka çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Cinsel Sağlığın Değerlendirilmesi | Beyin Fırtınası |
15 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Sunum | Vaka çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Duman, B. N.: "Cinsel Sağlık ", Nobel Tıp Kitapevi, Hadımköy-İstanbul, 2018. |
Coşkun A. (Ed.) (2012) Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. |
Özbek, H., & Çakır, D. (2022). Cinsel sağlık ve üreme sağlığı (1. baskı). Nobel Akademik Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
TOPLAM | 4 | 200 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Koruyucu, geliştirici, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
4 | |||||
2 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 65 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |