Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY416 | CİNSEL SAĞLIK | 8 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MELTEM ASLAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Cinsel sağlığa, cinsel sağlığın geliştirilmesine ve cinsel sağlık bakımına ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Cinsel Sağlığa Giriş, Cinsellik Tarihi, Toplumlarda Cinsel Sağlığa Bakış, Cinsel Sağlık İle İlgili Kuramlar, Cinselliğin Psikososyal Boyutu, Yaşam Evrelerine Göre Cinsel Gelişim, Cinsel Eylem Fizyolojisi, Cinsel Fonksiyon Bozuklukları, Cinsel Haklar, Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar ve Korunma, Gebelikten Korunma, Hemşirelik Sürecinde Cinsel Sorunlara Yaklaşım, Cinsel Sağlığın Değerlendirilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Cinsellik kavramını açıklar. |
Yaşam evrelerine göre cinsel gelişimi açıklar. |
Duygusal gelişimi açıklar. |
Cinsel eylem fizyolojisini açıklar. |
Cinsel hakları sıralar. |
Cinsel fonksiyon bozukluklarını sınıflandırır. |
Cinsel fonksiyon bozukluklarında hemşirelik bakımını uygular. |
Toplumsal cinsiyet rolünün cinselliğe etkisini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Cinsel Sağlığa Giriş | Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Cinsellik Tarihi, Toplumlarda Cinsel Sağlığa Bakış, Cinsel Sağlık İle İlgili Kuramlar, Cinselliğin Psikososyal Boyutu | Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Yaşam Evrelerine Göre Cinsel Gelişim | Anlatım, Vaka çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Yaşam Evrelerine Göre Cinsel Gelişim | Anlatım, Beyin fırtınası |
5 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Cinsel Eylem Fizyolojisi | Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Cinsel Fonksiyon Bozuklukları | Anlatım, Vaka çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Cinsel Fonksiyon Bozuklukları | Anlatım, Vaka çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Cinsel Haklar | Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar ve Korunma | Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar ve Korunma | Anlatım, Vaka çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Gebelikten Korunma | Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Hemşirelik Sürecinde Cinsel Sorunlara Yaklaşım | Anlatım, Vaka çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Cinsel Sağlığın Değerlendirilmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Literatür okuma, Bireysel araştırma | Sunum | Anlatım, Vaka çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Duman, B. N.: "Cinsel Sağlık ", Nobel Tıp Kitapevi, Hadımköy-İstanbul, 2018. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Koruyucu, geliştirici, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
4 | |||||
2 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 57 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |