TR EN

SPOR KONDİSYONERLİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EGY410 SPOR KONDİSYONERLİĞİ 8 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, sporcuya özel ve branşa özgü antrenman programları hazırlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; antrenman bilimlerine ilişkin kavramlar, atletik performans ile kuvvet, sürat, dayanıklılık, koordinasyon ve esneklik ilişkisi, kuvvet, sürat, dayanıklılık, koordinasyon ve esneklik antrenman yöntemleri ve branşa özgü ihtiyaçlar, beceri kavramı ve spor branşlarının beceri ihtiyacı, kondisyon geliştirmeye yönelik antrenman programı hazırlama konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Antrenman organizasyonunu oluşturan unsurları açıklar.
Temel motorik özellikleri geliştirmeyi hedefleyen antrenman programlarını sahada uygular.
Spor branşına özgü antrenman ihtiyaçlarını analiz eder.
Sporcuya özel ve branşa özgü antrenman programlarını inceler ve içeriğinin uygunluğunu değerlendirir.
Sporcuya özel ve branşa özgü antrenman programları hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar, Kondisyonerlik nedir ne içerir Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Atletik performans biriminin görevleri, sorumluluk alanları ve karar alma süreçleri Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
3 Örnek antrenman programı inceleme Antrenman yük modeli (antrenman süreci, antrenman sistemi, antrenman ve müsabaka yükü, antrenman yükü sakatlık performans ilişkisi, monitörizasyon sistemleri) Anlatım, soru cevap tartışma ve gösteri yöntemi, uygulama grup çalışması
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kondisyonerlikte sporcuların motorik performansının takibine ilişkin uygulanan testler Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
5 Örnek antrenman programı inceleme Kondisyonerin istatistiği (uygulanan testlerinin veri analizi ve tanımlayıcı istatistikler ve etki büyüklüğü analizi) Anlatım, soru cevap tartışma ve gösteri yöntemi, uygulama grup çalışması
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kondisyonerlikte sporcuların motorik performansının takibine ilişkin uygulanan testlerin norm değerleri ve rapor hazırlama teknikleri Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
7 Örnek antrenman programı inceleme Periyotlama ve Planlama Anlatım, soru cevap tartışma ve gösteri yöntemi, uygulama grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı kaynak tarama Direnç ve kuvvet antrenmanlarının teorik alt yapısının incelenmesi Anlatım Yöntemi ve Gösteri Yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Direnç ve kuvvet antrenmanlarının genel ilkeleri ve planlanması (egzersiz seçme, set ve tekrar sayıları ayarlama) Anlatım, soru cevap tartışma ve gösteri yöntemi, uygulama grup çalışması
11 Örnek antrenman programı inceleme Pliyometrik antrenmanların teorik alt yapısının incelenmesi Anlatım, soru cevap tartışma ve gösteri yöntemi, uygulama grup çalışması
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Pliyometrik antrenmanlarının planlanması Anlatım, soru cevap tartışma ve gösteri yöntemi, uygulama grup çalışması
13 Örnek antrenman programı inceleme Çabukluk antrenmanların teorik alt yapısının incelenmesi Anlatım, soru cevap tartışma ve gösteri yöntemi, uygulama grup çalışması
14 Görsel ve yazılı kaynak tarama Çabukluk antrenmanların planlanması Anlatım, soru cevap tartışma ve gösteri yöntemi, uygulama grup çalışması
15 Görsel ve yazılı kaynak tarama Finale yönelik genel tekrar Anlatım Yöntemi ve Gösteri Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bompa, T. O. ve Buzzichelli, C. (2018). Periodization-: theory and methodology of training. Human Kinetics, US.
Bompa, T. O., Di Pasquale, M., & Cornacchia, L. (2003). Serious strength training. Human Kinetics, US.
Haff, G. G. ve Triplett, N. T. (Eds.). (2015). Essentials of strength training and conditioning. Human Kinetics, US.
Jeffreys, I. (Ed.). (2013). Developing speed. Human Kinetics, US.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the concepts related with the profession of exercises and sports sciences.
3
2
Student will be able to describe the theories of exercise and sports science.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to discuss the suitability of exercise program preparation with the theoretical knowledge gained in the field of exercise and sport sciences and to use such knowledge in practical fields.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to examine the existing scientific studies in the field of exercise and sports using scientific research methods and techniques and to analyze data and results of current applications.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to administer basic levels of direction on improving healthy life, physical fitness, performance and fitness.
5
2
Student will be able to choose the appropriate exercise method according to the characteristics of the group and the environment and to formulate the exercise program by taking these differences into consideration.
5
3
Student will be able to execute the measurement activities in order to determine the motor development, sports performance and fitness characteristics, to use the equipment, technology and software needed for these activities and to analyze the results of the evaluation.
4
4
Student will be able to formulate the exercise plan by considering the evaluation results related with sports performance and condition measurements.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to take initiative with cooperation or independently as an individual and solve any possible problems in the applications related with the field.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to recognize the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related with exercise and sport sciences.
3
2
Student will be able to behave in accordance with the need to be open to change and life-long learning.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
4
2
Student will be able to demonstrate communication and social competency skills in order to cooperate with national and international institutions in his/her field.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By utilizing the existing historical and theoretical knowledge of the field, student will be able to recognize problems related to performance development, exercise applications for sports and special groups, and to solve these problems based on ethical values.
3
2
By using personality traits with the social skills required by the profession groups in exercise and sports science field; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
1
3
Student will be able to take precautions against possible injuries that might be confronted during exercise and to formulate exercise program towards performance structuring after sports injuries.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0