TR EN

RİTMİK CİMNASTİK I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY237 RİTMİK CİMNASTİK I 3 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SOYAL
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, ritmik cimnastik aletlerini kullanarak bir koreografiyi uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Ritmik cimnastik branşının tanıtımı ve branşın tarihçesi, Branş kuralları, Vücut hareketlerinin sınıflandırılması, Özel antrenman yöntemleri, Branşa özel ısınma yöntemleri, Sıçrama çalışmaları, Denge ve koordinasyon çalışmaları, Kuvvet çalışmaları, Esneklik çalışmaları, İp teknikleri, Çember teknikleri, Pivot çalışmaları, Müzik bilgisi, Ritim çalışmaları, Müzik seçimleri, Koreografi çalışmalarını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ritmik cimnastik branşı ile ilgili kavramları açıklar.
Ritmik cimnastik branşının Türkiye’deki ve dünyadaki tarihsel sürecini anlatır.
Ritmik cimnastik branşı disipliniyle ilgili temel bilgileri açıklar.
Ritmik cimnastik branşına ait kuralları açıklar ve uygular.
Ritmik cimnastik branşının terminolojisini kullanır.
Ritmik jimnastik branşının temel tekniklerini uygular.
İp, çember, top, labut ve kurdele aletleri ile alıştırmalar yapar.
Ritmik cimnastik branşına özgü aletleri kullanarak bir koreografiyi uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Ritmik cimnastik branşının tarihçesi, branş ile ilgili temel bilgiler Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Müsabaka izleme Ritmik Cimnastik branşı müsabaka kuralları Anlatım ve soru cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Cimnastik branşına özgü hareketlerin sınıflandırılması ve uygulamalı alıştırmalar Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışmalar
4 Örnek antrenman programının incelenmesi Ritmik jimnastik temel adımları ve ritim çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı grup çalışmalar
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, video izleme Branşa özel ısınma yöntemleri ve uygulama çalışmaları Anlatım ve soru cevap yöntemi, eşli çalışmalar
6 Video izleme Sıçrama tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı grup çalışmalar
7 Video izleme Ritmik Cimnastik branşında denge ve koordinasyon ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı grup çalışmalar
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme Branşa özel kuvvet antrenmanları ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, video izleme İp aletinin tanıtılması, İp aleti teknikleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı grup çalışmalar
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, video izleme Çember aletinin tanıtılması, çember aleti teknikleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, video izleme Top, Labut ve Kurdele aletlerinin tanıtılması, Top, labut ve kurdele aleti teknikleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar
13 Video izleme Bale tekniklerine özgü alıştırmalar Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar
14 Belirlenen müziğe ilişkin ritim sayımı Müzik bilgisi, Müzik seçimi ve temel ritim alıştırmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar
15 Örnek koreografilerin incelenmesi Koreografi çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar ve grup çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Trost, A., Kravetsky, V. (2013). Greatest Rhythmic Gymnasts. A&V, Russian
Blume, M. (2013). Acrobatics For Children & Teenagers. Meyer Sports, USA
Gymnastics New Zealand, https://www.gymnasticsnz.com/rhythmic-gymnastics/
Türkiye Jimnastik Federasyonu, https://www.tcf.gov.tr/AEROBIK-CIMNASTIK/KURALLAR.html

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
3
2
Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaş, cinsiyet ve özel gereksinimli bireyler gibi farklı özelliklerdeki gruplara yönelik sportif faaliyetlere ilişkin ihtiyaçları belirler.
4
2
Antrenman bilimi alanındaki güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
2
2
Spor bilimleri ve antrenörlük mesleği uygulamalarına ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
2
3
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı antrenman yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak antrenman programı hazırlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenörlük uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
3
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
3
3
Antrenörlük mesleğinin gerekliliği olan öğretme becerilerini farklı öğretim yöntemlerine göre geliştirir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
3
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; antrenörlük uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar, ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
2
2
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; yetenek seçimi, performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik fiziksel aktivite uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
3
3
Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
3
4
Uzmanlık alanı olarak belirlediği ilgili performans sporunda ve seçili spor branşlarında teknik ve taktik yönlendirme yapar ve branşa özgü antrenman programı hazırlar.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0