Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY252 | TEMEL DONANIMLI DALIŞ I | 4 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin Amacı; öğrencilere, dalış branşına özgü temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, dalışın tarihçesi dünyada ve Türkiye’de gelişimi, TSSF-CMAS tanımı ve Türkiye genelinde mevcut dalış faaliyetleri, dalış branşında kullanılan temel kavramlar, temel dalış işaretleri ve uyulması gereken kurallar, dalış malzemeleri bakımı ve saklanması, güvenli dalış kuralları ve acil durumlarda yapılması gereken uygulamalar, dalış tabloları ve dalış hastalıkları, dalış fizyolojisi, karada yapılan uygulamalı dalış teorisi ve gösterimi, abc malzeme ile çalışma, su yüzeyinde dalış uygulamaları ve tüplü dalış uygulamaları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dalış branşında kullanılan kavramları tanımlar . |
Dalış branşına özgü temel dalış işaretlerini açıklar . |
Dalış branşında uyulması gereken kuralları ve bu kuralların önemini açıklar. |
Dalış malzemelerinin bakımını ve saklanma yöntemlerini açıklar . |
Dalış malzemeleri ve ekipmanlarını tanır ve amaca uygun kullanır . |
Dalış branşına özgü temel teknikleri uygular . |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin işleyişi ile ilgili genel açıklamalar, dalış ile ilgili tanım ve kavramlar, Dalış’ın tarihçesi | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | Literatür tarama | TSSF-CMAS tanımı ve Türkiye genelinde mevcut dalış faaliyetleri | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Dalış branşında kullanılan temel kavramlar | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
4 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Temel dalış işaretleri ve uyulması gereken kurallar | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
5 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Dalış malzemeleri bakımı ve saklanması | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
6 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Güvenli dalış kuralları ve acil durumlarda yapılması gereken uygulamalar | Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve grup çalışması |
7 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Dalış tabloları ve dalış hastalıkları | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Dalış fizyolojisi | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
10 | Görsel, yazılı literatür tarama ve video izleme | Karada yapılan uygulamalı dalış teorisi ve gösterimi | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışma |
11 | Görsel, yazılı literatür tarama ve video izleme | ABC Malzeme ile Çalışma | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışma |
12 | Video izleme | Su yüzeyinde Dalış uygulamaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışma |
13 | Video izleme | Tüplü dalış uygulamaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışma |
14 | Video izleme | Dalış uygulamaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışma |
15 | Video izleme ve yorumlama | Dalış uygulamaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Jackson, J. (2009). Her Yönüyle Dalış Kitabı. Alfa Yayıncılık, İstanbul. |
Halls, M. ve Krestovnikoff, M. (2011). Tüplü Dalış (K.DL.TPDL). İnkılap Yayınları, İstanbul. |
Orr, D. ve Douglas, E. (2007). Scuba Diving Safety. Human Kinetics, US. |
Coleman, C. (2004). The Certified Diver's Handbook: The Complete Guide to Your Own |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
|
2 | |||||
2 |
Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaş, cinsiyet ve özel gereksinimli bireyler gibi farklı özelliklerdeki gruplara yönelik sportif faaliyetlere ilişkin ihtiyaçları belirler.
|
2 | |||||
2 |
Antrenman bilimi alanındaki güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
3 | |||||
2 |
Spor bilimleri ve antrenörlük mesleği uygulamalarına ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
|
1 | |||||
3 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı antrenman yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak antrenman programı hazırlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Antrenörlük uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
3 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
2 | |||||
3 |
Antrenörlük mesleğinin gerekliliği olan öğretme becerilerini farklı öğretim yöntemlerine göre geliştirir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
3 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; antrenörlük uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar, ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
1 | |||||
2 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; yetenek seçimi, performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik fiziksel aktivite uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
1 | |||||
3 |
Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
2 | |||||
4 |
Uzmanlık alanı olarak belirlediği ilgili performans sporunda ve seçili spor branşlarında teknik ve taktik yönlendirme yapar ve branşa özgü antrenman programı hazırlar.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |