Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY414 | SPOR YÖNETİMİ ÖRNEK OLAY ANALİZİ | 8 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, spor sektörü içerisinde, iş yaşamından alınan örnek olaylar ile, bu olayları çözümleyecek yöntemleri, kuramlar aracılığıyla öğrencilerle, sorun belirleme, tartışma ve çözüm üretme yöntemlerini yazılı ve sözlü olarak hazırlama ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, örnek olay analizi yöntemleri, basamaklarını kullanarak, spor sektörü içerisinde yer alan işletmelerin, hizmet verdiği alanlarda yaşanan problemleri analitik yöntemlerle belirleme, çözüm önerileri sunma sürecini değerlendirme ve hazırlık yapma konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Örnek analizi ile ilgili kavramı ve yöntemlerini spor alanında temel düzeyde tanımlar (define).(1) |
Spor ile ilgili örnek olayları, yöntemler kullanarak metin içerisinde farkeder (recognize) ve tartışır (discuss).(2) |
Spor sekötrüne ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisini keşfeder (discover).(3) |
Spor işletmelerinin hizmet alanlarında gözlemler yaparak, örnek olaylar oluşturur, problem soruları ve çözüm önerileri sunar (examine).(4) |
Spor ile ilgili örnek olaylarda alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak hazırlar (formulate).(5) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Örnek olay analizi yöntemi kavramı ve önemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Konu ile ilgili makale okuma | Örnek olay analizi amacı ve yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Konu ile ilgili makale okuma | Mevcut durumun analizi, problemin ve temel unsurların tanımlanması, problemin nedenlerinin belirlenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Workshop Tekniği, Beyin fırtınası Tekniği, Konuşma Halkası Tekniği | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Konu ile ilgili problem hazırlama | Örnek olay problemi çözecek seçeneğin seçimi çalışması, uygulanır hale getirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Konu ile ilgili makale okuma | Kavram Haritaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma bireysel çalışma |
7 | Konu ile ilgili örnek olaylar okuma | Örnek Olay Çözümleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma bireysel çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili örnek olay yazma ve çözümleme | Örnek olay yazabilme ve çözümleyebilme | Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışmaları |
10 | Konu ile ilgili örnek olay yazma | Örnek olay çözümünün sözlü ve yazılı olarak ifade edilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma bireysel çalışma |
11 | Konu ile ilgili video izleme | İzletilecek videolar üzerinden çıkarsamalar yaptırılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışmaları |
12 | Konu ile ilgili örnek olay okuma | Teorik: Spor insan kaynaklarına ilişkin örnek olay analizi Uygulama: Öğrenci proje sunumu | Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışmaları |
13 | Konu ile ilgili örnek olay okuma | Teorik: Spor pazarlamasına ilişkin örnek olay analizi sporda toplam kalite yönetimine ilişkin örnek olay analizi Uygulama: Öğrenci proje sunumu | Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışmaları |
14 | Konu ile ilgili örnek olay okuma | Teorik: Spor teknolojisi ilişkin örnek olay analizi sporda toplam kalite yönetimine ilişkin örnek olay analizi Uygulama: Öğrenci proje sunumu | Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışmaları |
15 | Konu ile ilgili örnek olay okuma | Teorik: Sporda halkla ilişkiler ve iletişime ilişkin örnek olay analizi sporda toplam kalite yönetimine ilişkin örnek olay analizi Uygulama: Öğrenci proje sunumu | Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Serarslan M. (2005). Spor Yönetiminde Örnek Olay Analizi. İstanbul. Morpa Yayınevi. |
Drucker P., Yönetim Örnek Vakalar. Optimist yayınevi |
SERARSLAN M., Spor Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi, İstanbul, Morpa Yayınevi. |
Tınaz P., Çalışma Yaşamından Örnek Olaylar. Beta Basım Yayım. |
Başoınar N.M.,Büro Yönetimi ve Sekreterlikte Örnek Olay Analizi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
4 | |||||
2 |
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
|
4 | |||||
2 |
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
5 | |||||
2 |
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
|
4 | |||||
3 |
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
5 | |||||
4 |
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
5 | |||||
2 |
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
|
5 | |||||
3 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |