Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY106 | SPOR YÖNETİMİNDE KURUMSAL İLETİŞİM BECERİLERİ | 2 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, spor örgütlerinin yönetiminde kurumsal işleyişi çerçevesinde, etkili iletişim kurmak, sunum yöntem ve tekniklerine uygun olarak yazılı ve görsel sunum dosyası hazırlama ve sunma becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; spor örgütlerinin yönetiminde kurumsal işleyişleri kapsamında iletişim, iş takibi, etkili konuşma ve yazma, sunum türleri, sunum planlama, sunum hazırlama, sunum yapma ve sunum değerlendirme konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Spor örgütlerinde kurumsal işleyişi öğrenir. Sunum içeriğini uygun bir akış içinde listeler. |
Spor örgütlerinde etkili sunum teknikleri ile ilgili kavramları açıklar. |
Spor işletmelerinde sunum sırasında göz temasını, sesini, beden dilini ve mimiklerini etkin kullanır. |
Sunum ve yazışma yapacağı konu hakkında bilgi toplarken bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Sunum ve yazışma sırasında ihtiyaç duyacağı yardımcı araçları belirler ve uygun şekilde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Spor örgütlerinde kurumsal iletişim ile ilgili tanım ve kavramlar. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
2 | literatür tarama, etkili iletişim görsellerini inceleme | Kurumsal işleyişte etkili bir sunumun önemi ve özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
3 | literatür tarama, iletişim görsellerini inceleme | Diksiyon ve etkili konuşma (Beden Dili, diksiyon, artikülasyon alıştırmaları) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
4 | Kompozisyon yazma | Bürokrası, protokol alıştırmaları ve yazışma(Bilgi ve veri toplama, Bilgi/verilerin düzenlenmesi, Bilgi ve verileri metne çevirme) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
5 | Ses kaydı egzersizleri | Kullanılacak görsel destek araçlarını belirleme, yazılı sunum metnini konuşmaya çevirme, sunumu prova etme | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Ms-office programı | MS-Office programları ile sunum hazırlama | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
7 | Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem | SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Sözsüz iletişim (beden dili ve göz temasının doğru kullanımı). | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem | Sunumda oturma düzeni, teknik ve görsel donanımların hazırlanması, uygun kıyafet seçimi ve örnek sunumların incelenmesi | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
10 | Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem | SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Dinleme, soru sorma / sorulara cevap verme, özetleme, geri bildirim | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı örnek olay grup çalışması |
11 | Spor organizasyonları inceleme | Spor organizasyonlarında iletişim yönetimi | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı örnek olay grup çalışması |
12 | Örnek olay hazırlama | Kriz yönetiminde çözüm ortaklığı ve iletişim | Uygulamalı grup çalışması |
13 | Değerlendirme formu | ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi | Uygulamalı grup çalışması |
14 | Değerlendirme formu | ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi | Uygulamalı grup çalışması |
15 | Değerlendirme formu | ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi | Uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Temel Eğinli A., Gürüz D. (2010). Etkili Sunum Teknikleri, Detay Yayıncılık, İstanbul |
Morgan N. (2007). Etkin Sunumlar, Optimist Yayın Dağıtım, İstanbul |
Bradbury A. (2006). Başarılı Sunum Teknikleri, Kaizen Yayınlar, İstanbul |
Joep Cornelissen (2019).Kurumsal İletişim.Yayınevi: The Kitap |
Fatih ÇELİK (2020) Kurumsal Spor İletişimi ve Sosyal Medya. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
2 | |||||
2 |
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
|
3 | |||||
2 |
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
4 | |||||
2 |
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
|
3 | |||||
3 |
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
4 | |||||
4 |
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
5 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
5 | |||||
2 |
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
|
5 | |||||
3 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 11 | 5 | 55 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 174 |
Genel Toplam | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |