TR EN

TEMEL MUHASEBEYE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY216 TEMEL MUHASEBEYE GİRİŞ 4 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Tek düzen hesap planı çerçevesinde muhasebe kayıtları ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak.
İçerik: Muhasebenin tanımı, önemi ve muhasebe bilgi kullanıcıları, bilançonun tanımı ve bilanço eşitliği, yevmiye defteri, defteri kebir, hesap kavramı, çift taraflı kayıt yönteminin işleyiş kuralı, tek düzen hesap planının yapısı, dönen varlıklar, mal alış ve satış kayıtları, kdv işlemleri ve kdv tahakkuk kayıtları, senetli, senetsiz alacaklar ve borçlar, duran varlıklar, alış ve satış iadeleri, alış ve satış iskontoları, mizan, satılan malın maliyetinin hesaplanması konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mali tablo, yevmiye defteri, defteri kebir ve mizanı ayırt eder
Aktif, pasif hesapları ve bu hesapların işleyiş kurallarını kavrar.
Borç ve alacak ilişkisini kavrar.
Muhasebe kayıtlarını uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Muhasebenin tanımı, önemi ve muhasebe bilgi kullanıcıları Anlatma Yöntemi
2 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması Bilançonun tanımı ve bilanço eşitliği Anlatma Yöntemi
3 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması Yevmiye defteri, defteri kebir Anlatma Yöntemi
4 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması Hesap kavramı, çift taraflı kayıt yönteminin işleyiş kuralı Anlatma Yöntemi
5 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması Tek düzen hesap planının yapısı Anlatma Yöntemi
6 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Dönen varlıklar Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
7 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Mal alış ve satış kayıtları Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Mali Tablolar (Bilânço ve Kar/Zarar Tablosu) Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
10 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Mali Nitelikli İşlemlerin Tablolar Üzerinde İzlenmesi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
11 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Muhasebe İşlemlerine Ait Sayısal Örnekler Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
12 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Alış ve Satış iadeleri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
13 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Mizan Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
14 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Satılan malın maliyetinin hesaplanması Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
15 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Genel Tekrar Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Spor Muhasebesi, Kepoğlu, A., Mungan Ay, S., Öcalmaz S., Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara,2018.
DORUKKAYA, Ş. Türkiye’de Futbol Kulüplerinin Şirketleşmesi, Halka Açılması, Finansmanı ve Vergileme, Dünya Yayıncılık,
SEVİLENGÜL, O. (2016), Genel Muhasebe, Ankara:Gazi Kitabevi
UYSALl, T. ŞENLİK, M.(2013), Genel Muhasebe, İstanbul: Seçkin Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
2
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
2
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
2
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
3
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
4
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
2
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
3
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 54
Genel Toplam 54
Toplam İş Yükü / 25.5 2,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0