Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GMY418 | İLERİ UÇAK KABLOLAMA TEKNİKLERİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Turkish |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz-Yüze Eğitim |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN ERGÜVEN VATANDAŞ |
Dersin Veren Hoca/Hocalar | Dr.Öğr.Üyesi TAMER SARAÇYAKUPOĞLU |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin, İleri üretim süreçlerini, programlama makinelerini, üretim makinelerini ve hatları kurarak, otomatik uçak kablolama hatlarının kontrolü süreçlerini öğrenmeleri amaçlanmıştır. |
İçerik: | Dersin içeriği; İleri üretim süreçlerinde kullanılan otomatik sistemlerin analizi, Pnömatik, hidrolik, elektrik şemalarının ve bunların kombinasyonlarının yorumlanması, Üretim otomasyonunun temelleri, Pnömatik otomasyon, Hidrolik otomasyon, Elektrik ve elektronik otomasyon, Esnek sistemlerin entegrasyonu: hücreler, çizgiler ve esnek üretim sistemleri, Bilgisayarlı imalat (CIM), Otomatik, elektrik, pnömatik ve hidrolik sistemlerde kullanılan enerji formları, Elektrikli ekipmanı, teknik güvenlik hususları, Elektrik, pnömatik ve hidrolik alt montajlarda enerji ve bilgi akışları, Bilgi işlem sistemleri, Devreye alma, sorun giderme ve onarım konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Üretilecek bileşenleri tanımlayan verileri elde etmek için çizimlerin teknik bilgisini analiz eder. |
Teknik özelliklerin yerine getirildiğinden emin olmak için doğrulama ve kontrol tekniklerini uygular. |
Kalibrasyon ve ayarlama işlemlerini gerçekleştirir ve enstrümanlar ve doğrulama ekipmanı için kalibrasyon sertifikalarını yorumlar |
Teknik belgelere dayanarak ve mevcut yönetmeliklere uygun olarak ileri üretim süreçleri ile elde edilen son bileşen üzerindeki kalite kontrol kılavuzlarını düzenler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuya yönelik internet araştırması | İleri üretim süreçlerinde kullanılan otomatik sistemlerin analizi. | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Konuya yönelik internet araştırması | Pnömatik, hidrolik, elektrik şemalarının ve bunların kombinasyonlarının yorumlanması. | Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Konuya yönelik internet araştırması | Üretim otomasyonunun temelleri | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Konuya yönelik internet araştırması | Pnömatik otomasyon. | Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Konuya yönelik internet araştırması | Hidrolik otomasyon. | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Konuya yönelik internet araştırması | Elektrik ve elektronik otomasyon. | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Konuya yönelik internet araştırması | Esnek sistemlerin entegrasyonu: hücreler, çizgiler ve esnek üretim sistemleri. | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya yönelik internet araştırması | Bilgisayarlı imalat (CIM). | Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Konuya yönelik internet araştırması | Otomatik, elektrik, pnömatik ve hidrolik sistemlerde kullanılan enerji formları. | Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Konuya yönelik internet araştırması | Elektrikli ekipmanı, teknik güvenlik hususları | Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Konuya yönelik internet araştırması | Elektrik, pnömatik ve hidrolik alt montajlarda enerji ve bilgi akışları | Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Konuya yönelik internet araştırması | Bilgi işlem sistemleri | Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Konuya yönelik internet araştırması | Devreye alma, sorun giderme ve onarım | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Konuya yönelik internet araştırması | Genel Tekrar | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
D. John, Jr. Anderson, Uçak ve Uzay Mühendisleri için Uçuşa Başlangıç, 2016 |
Megson, T.H.G. Aircraft Structures for Engineering Students, 2010 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | |
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık standartları ve kuralları ile ilgili temel kavramları tanımlar (define). (Bloom 1)
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında ekip çalışmasını organize eder. (organise). (Bloom 6)
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle iş yaşamında kullanır (perform) (Bloom 4)
|
5 | |||||
2 |
Bakım uygulamaları için gerekli olan güncel doküman, modern teknik ve araçları seçer (choose). (Bloom 2)
|
4 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili bilgi edinebilmek için, bakım el kitaplarını ve diğer bilgi kaynaklarını iş yaşamında kullanır (use) (Bloom 3)
|
3 | |||||
4 |
Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanların güncelliklerini belirler (determine). (Bloom 1)
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (use) Bloom 3
|
0 | |||||
2 |
Konuyu tanımlayan kroki, şema, grafik vb. dokümanları okuyarak yorumlar (interprent). (Bloom 2)
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunlar için çözüm geliştirir. (develop) (Bloom 6)
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler (determine) (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini mesleki gelişimde kullanır (use) (Bloom 3)
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Teknik resim bilgisini etkin bir şekilde iş yaşamında uygulayabilir (apply) (Bloom 3)
|
2 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak belirtir (state) (Bloom 1)
|
2 | |||||
3 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzmanlarla tartışır (debate) (Bloom 2)
|
4 | |||||
4 |
Uluslararası seviyede alanı ile ilgili eğitimlere katılır (participate) (Bloom 3)
|
2 | |||||
5 |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri organize eder. (organize) (Bloom 6)
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lisans eğitimi boyunca elde ettiği, bilgi ve becerilerini iş yaşamında kullanır (use). (Bloom 3)
|
5 | |||||
2 |
Alanında karşılaştığı sorunları çözer. (solve) (Bloom 3)
|
5 | |||||
3 |
Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında gerekli davranış kültürünü çalıştığı ekibe uygular (apply) (Bloom 3)
|
4 | |||||
4 |
Emniyet faktörü bilincini kendisine ve ekibine yerleştirir. (locate) Bloom 1)
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 5 | 5 | 25 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 20 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 232 |
Genel Toplam | 232 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 9,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 9,0 |