TR EN

NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IBY214 NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA 4 4 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ORHAN İŞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle; öğrencilerin başlangıç seviyesinde program yazabilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriği; Excel içinde VBA (VB) bağlantısını kurmak, değişkenler ve parametreleri tanımlamak, alt programlar ve fonksiyonların yazılışını düzenlemek, formlar kullanarak programlar yazmayı kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Nesne yönelimli programlama kavramlarını tanımlar.
Java uygulamalarını uygular.
Nesne tabanlı program geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Excel ve VBA Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Kitap okuma VBA ve Visual Basic Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Kitap okuma Temel kavramlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Kitap okuma Private ve public değişken ve modüller Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
5 Kitap okuma Parametre ve kullanımları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Kitap okuma Alt program ve fonksiyonlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Kitap okuma Form(Windows) ve çeşitleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Formlara parametre taşıma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
10 Kitap okuma Formlar arasındaki bağlantılar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Kitap okuma Uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Kitap okuma Uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Kitap okuma Uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Kitap okuma Uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Kitap okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aydın, O. (2015), Nesne Yönelimli Programlama, Pusula Yayıncılık, İstanbul.
Rafore, R. (2016), Object-Oriented Programming in C++, 4th Edition

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletme, işletme bilgi yönetimi, programlama ve yönetim bilişim sistemlerinin temel kavramlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
4
2
Alanıyla ilgili kavramları bilişim sistemleri ve programlama dilleriyle ilişkilendirerek açıklar.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili güncel bilgileri bilişim ve işletme kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
5
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ilişkilendirir.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletmelerde bilgi yönetiminin teknik altyapısını ve içeriğini hazırlar.
4
2
Alanıyla ilgili edindiği kuramsal bilgileri güncel teknolojilere entegre eder.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği programlama dillerini işletmenin işleyişine yönelik uygular.
5
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletmelerde ortaya çıkan problemlerin çözümü ile ilgili görev ve sorumluluklarını yerine getirir.
5
2
Alanıyla ilgili projeler yürütür.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili teknik alt yapı bilgisi ve yaklaşımlarını işletme bilgi yönetimi süreçlerine entegre eder.
5
2
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek alanıyla ilgili gelişme ve yenilikleri araştırır.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki paydaşlarla yeni fikirler üretmek için iş birliği yapar.
4
2
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
5
2
Alanıyla ilgili programlama dillerini kullanarak program yazar.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 6 42
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0