TR EN

CLIMATE CHANGE AND BIODIVERSITY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GAS326 CLIMATE CHANGE AND BIODIVERSITY 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, tüm dünyada hissedilebilir etkiler yaratan ve insanlık için önemli tehdit oluşturan iklim değişikliği ve gastronomi alanına olası etkileri üzerine öğrencileri bilinç sahibi hale getirmektir.
İçerik: Bu dersin içeriği; iklim, iklim ile besin arasındaki ilişki, iklim değişikliği, iklim değişikliğinin etkileri, iklim değişikliğinin gastronomi üzerine etkileri, bilinç kazanma ve olası senaryolardır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İklim değişikliği ile ilgili temel kavramları açıklar.
İklim değişikliğinin olası etkilerini tartışır.
İklim değişikliğinin sonuçları ile gastronomi alanı arasında ilişkiler kurar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma İklim nedir? Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
2 Kitap okuma Dünya iklimleri Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
3 Kitap okuma İklimlere göre yaşam kalitesi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
4 Öğrenci ödev hazırlama İklim-insan ilişkisi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
5 Kitap okuma İklim-besin ilişkisi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
6 Literatür taraması İklim değişikliği ve etkileri Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
7 Literatür taraması İklim değişikliğinin besin arzına etkisi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma İklim değişikliğinin gastronomiye etkisi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
10 Kitap okuma İklim değişikliğine karşı bilinç kazanma Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
11 Kitap okuma İklim değişikliğinin engellenmesi ya da yavaşlatılması Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
12 Öğrenci ödev hazırlama Olası felaket senaryoları Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
13 Öğrenci ödev hazırlama Günlük hayattaki ihmaller Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
14 Öğrenci ödev hazırlama Gastronomi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
15 Kitap okuma Ders tekrarı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Giddens, A. (2013). İklim Değişikliği Siyaseti. Phoenix Yay.
Saygın, H. (2018). Küresel İklim Rejimindeki Gelişmeler ve Türkiye'nin Durumu. Der Yay.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gastronomi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
1
2
Alanıyla ilgili temel kavramları, çalışma alanları ve yaklaşımları yorumlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Felsefe ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
2
2
Ulusal ve uluslararası mutfakları benzerlik ve farklılıkları yönünden karşılaştırır.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yeme içme sanatının işleyişini, sistemlerini ve yapılarını analiz eder.
0
2
Mutfak faaliyetlerinin teknik altyapısını ve içeriğini hazırlar.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gıda bilimi ile ilgili teorik bilgileri gastronomi alanına uygular.
0
2
Alanındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için işbirliği yapar.
2
3
Temel mutfak tekniklerini ve ürün hazırlama prensiplerini günümüz teknolojisine entegre eder.
0
4
Yiyecek-içecek işletmelerinde iş düzenini ve akışını planlar.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yiyecek ve içecek alanında maliyetleri hesaplar.
0
2
Bir yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yürütecek yönetim teorilerini, işe alım ve değerlendirme süreçlerini uygular.
0
3
Alanındaki ulusal ve uluslararası yarışma ve fuarlara katılımı organize eder.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
3
2
Alanıyla ilgili planlama, icra ve düzenleme hatalarını sistematik şekilde bulur.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sunum ve iletişim tekniklerini kullanarak fikirlerini ayzılı ve sözlü bir şekilde ifade eder.
2
2
Alanıyla ilgili etkinlikler düzenler.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleğiyle ilgili etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri mevzuatta yer alan maddeler doğrultusunda yorumlar.
0
2
Tarihi, kültürel ve coğrafi zenginlikleri kullanarak alanında toplumsal ve sosyal içerikli projeler tasarlar.
0
3
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel araştırmalar yapar.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 3 24
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 122
Genel Toplam 122
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0