Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GAS331 | MIXOLOGY | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İçeceklerin tarihi ve gelenekleri, alkollü ve alkolsüz içeceklerin türleri, üretim yöntemleri ve hazırlanışları hakkında bilgi vermek, içecek servisi yöntemleri, çeşitli içeceklerin servisinin öğrenilmesi, içeceklerde duyusal değerlendirme, gıda hazırlanmasında kullanılan içecekleri öğrenme ve bar yönetimi dersin temel amaçları arasındadır. |
İçerik: | Alkollü ve alkolsüz içecekler, sunum şekilleri, miksoloji ve içeceklerin satış ve pazarlaması hakkındaki bilgileri kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Alkollü ve alkolsüz içeceklerin özelliklerini tanımlar. |
Alkollü ve alkolsüz içeceklerin üretim yöntemlerini, özelliklerini ve hazırlanışlarını bilir. |
Kokteyl sunumunun inceliklerini bilir. |
Yiyecek üretiminde çeşitli içecekleri kullanır. |
Alkol servis ile ilgili üç temel hukuki sorunları bilir. |
Üçüncü şahıs sorumluluk yasalarını ve bar ve içecek hakkında yasaları bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, temel kavramlar, yiyecek içecek işletmeleri için içeceklerin önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür Araştırması | Hijyen ve sanitasyon | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kitap Okuma | İçeceklerin sınıflandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Makale Okuma | Alkolsüz İçecekler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Belgesel İzleme | Alkol ve içki üretim yöntemleri | Saha Çalışması (Üretim Yeri/İşletme Ziyareti) |
6 | Literatür Araştırması | Miksoloji tanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kitap Okuma | Gıda üretiminde kullanılan alkollü ve alkolsüz içecekler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Ders tekrarı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Literatür Araştırması | İçeceklerin duyusal değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Kitap Okuma | Yemeklerde içecek tüketimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Literatür Araştırması | Farklı kültürlerde içecek çeşitleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Dergi Okuma | Uluslararası kokteyller | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Kitap Okuma | İçecek Sunum Teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Kitap Okuma | Ders tekrarı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özben, S.T. (Çevirmen). 501 Kokteyl. İş bankası yayınları, 2010. |
Bostancı, R. İçecekler Hakkında Her Şey. Arunas Yayıncılık, 2012. |
Drink Tech İçecek ve Teknolojileri Dergisi (Süreli Yayın). |
Özben, S.T. (Çevirmen). 501 Kokteyl. İş bankası yayınları, 2010. |
Bostancı, R. İçecekler Hakkında Her Şey. Arunas Yayıncılık, 2012. |
Drink Tech İçecek ve Teknolojileri Dergisi (Süreli Yayın). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gastronomi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili temel kavramları, çalışma alanları ve yaklaşımları yorumlar.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Felsefe ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
2 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası mutfakları benzerlik ve farklılıkları yönünden karşılaştırır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeme içme sanatının işleyişini, sistemlerini ve yapılarını analiz eder.
|
4 | |||||
2 |
Mutfak faaliyetlerinin teknik altyapısını ve içeriğini hazırlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gıda bilimi ile ilgili teorik bilgileri gastronomi alanına uygular.
|
3 | |||||
2 |
Alanındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için işbirliği yapar.
|
4 | |||||
3 |
Temel mutfak tekniklerini ve ürün hazırlama prensiplerini günümüz teknolojisine entegre eder.
|
4 | |||||
4 |
Yiyecek-içecek işletmelerinde iş düzenini ve akışını planlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yiyecek ve içecek alanında maliyetleri hesaplar.
|
4 | |||||
2 |
Bir yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yürütecek yönetim teorilerini, işe alım ve değerlendirme süreçlerini uygular.
|
3 | |||||
3 |
Alanındaki ulusal ve uluslararası yarışma ve fuarlara katılımı organize eder.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili planlama, icra ve düzenleme hatalarını sistematik şekilde bulur.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sunum ve iletişim tekniklerini kullanarak fikirlerini ayzılı ve sözlü bir şekilde ifade eder.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili etkinlikler düzenler.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleğiyle ilgili etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri mevzuatta yer alan maddeler doğrultusunda yorumlar.
|
2 | |||||
2 |
Tarihi, kültürel ve coğrafi zenginlikleri kullanarak alanında toplumsal ve sosyal içerikli projeler tasarlar.
|
2 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel araştırmalar yapar.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |