TR EN

MÜNAZARA TEKNİKLERİ VE KRİTİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIY416 MÜNAZARA TEKNİKLERİ VE KRİTİĞİ 8 4 2 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilerin demokrasi ve özgür düşünce çerçevesinde tartışma adabını gözeterek, hoşgörüyü esas alarak kendilerini ifade etme becerilerini yükseltmektir. Bu amçala argüman geliştirme savunma ve çürütme yetenekleri artırma, tez anti tez ikilemini kavratmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği savunulması gereken fikirlerin iskeletini ayakta tutabilmek için bilgiye ve araştırmaya dayalı argümanları oluşturmak, bu argümanları iletişim becerisiyle destekleyerek savunmak, savunma karşı gelecek muhtemel çürütmeleri çürütmektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Münazara konusunda hangi argümanları kullanacağını tartışır.
Argümanlarında kullanacağı önermeleri analiz eder.
Argümanların oluşturduğu temel savı savunur.
İletişim becerilerini kullanarak hedef kitleyi ikna eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Münazara nedir, tanımı ve içeriği Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi
2 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Topluluk karşısında konuşma ve hitap becerisi (belagat ve retorik) Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi
3 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Münazara, müzakere, münakaşa, mahkeme, muhakeme karşılaştırmaları Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi
4 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Tez, antitez ve sentez Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi
5 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Olumlu ve olumsuz argüman oluşturmak Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi
6 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Ana argümanların savunulması ve çürütülmesi, çürütmenin çürütülmesi Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi
7 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Münazara, savunma ve ikna Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Münazarada ana iskeletin (argümanlar topluluğu) inşası Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi
10 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Genellemeler ve delillendirme Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi
11 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Zamanlama ve dinleme Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi
12 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Münazara ve münazaracılar arasında takım çalışması Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi
13 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Münazara bir yarışmadır ve "kazanmak" esastır. Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi
14 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Münazara; demokrasi, bilgelik, özgür düşünce, kendini ifade etme hoşgörü, tartışma adabı ve ilişkisi Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi
15 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi Münazara ve S.W.O.T. analizi ilişkisi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Arıkan, E. (2016). Münazara Notları. Ekin Yayınevi.
Ar, K. (1966). Münazara. Silahlı Kuvvetler Akademisi. İstanbul.
Stephen D. S.ve Preskill, S. (2005). Discussion as a Way of Teaching: Tools and Techniques for Democratic Classrooms. Josey – Bass Press. (USA).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
5
2
Alana yönelik içerikler hakkında bilgi verir ve kuramsal çerçeveye hakimiyet sağlar.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
5
2
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yeni Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
5
2
Yeni Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yeni Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
4
2
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
4
3
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yeni Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
4
2
Alanındaki literatürü özetler.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yeni Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
5
2
Alanında grup çalışmaları organize eder.
5
3
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
5
2
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
5
3
Yeni Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 10 5 50
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 179
Genel Toplam 179
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0