TR EN

HAVAYOLU KURUMSAL İLİŞKİLER YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIY433 HAVAYOLU KURUMSAL İLİŞKİLER YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kurumsal ilişkiler stratejik yönetim tekniklerini, marka imajı dış ve iç çevre yönetimini öğretmek; kurumsal kimlik ve kurumsal imaj sistem organizasyonu standardizasyonunu öğreterek, medya ilişkileri - müşteri ilişkileri - sponsorluk ilişkileri bilinci ile örgütsel kültür kimliğinin kazanılmasını sağlayan yöneticiler yetiştirmektir.
İçerik: Kurumsallaşma Kavramı ve Kurumsal İletişim, Stratejik Yönetim, Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj, Kurum İçi İletişim, Medya İlişkileri, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sponsorluk Uygulamaları, Kurumsal İtibar Yönetim Süreci gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Profesyonel düzeyde bir kurumsal şirketin ve havayolu şirketinin kurumsal ilişkiler yönetiminde uzman eleman yetiştirmek ve yönetim tekniklerini öğretmek

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Kurumsallaşma Kavramı ve Kurumsal İletişim Sunum, soru-cevap
2 Kitap okuma Kurumsal İlişkiler Kavramsal Çerçeve Sunum, soru-cevap
3 Kitap okuma Stratejik Yönetim Kavramı, Süreci ve Araçları Sunum, soru-cevap
4 Kitap okuma Kimlik ve Kurumsal Kimlik Tanımı ile Kurum Kimliği Yapıları ve Unsurları Sunum, soru-cevap
5 Tez incelemesi İmaj ve Kurumsal İmaj Kavramı Sunum, soru-cevap
6 Kitap okuma Kurum İçi İletişim ve Önemi Sunum, soru-cevap
7 Film araştırması Kurum İçi İletişim Türleri Sunum, soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Medya İlişkileri Sunum, soru-cevap
10 Kitap okuma Medya İlişkileri Araçları Sunum, soru-cevap
11 Kitap okuma Müşteri İlişkileri Yönetimi Sunum, soru-cevap
12 Tez incelemesi Sponsorluk Kavramı, Türleri, Planlaması ve Uygulaması Sunum, soru-cevap
13 Kitap okuma İtibar Kavramı ve Kurumsal İtibar Yönetim Süreci Sunum, soru-cevap
14 Kitap okuma Kurumsal İlişkiler Örnek Olayları Sunum, soru-cevap
15 Film araştırması Kurumsal İlişkiler Örnek Olayları Sunum, soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Cornelissen, J. P. (2008). Corporate communication. The International Encyclopedia of Communication.
Akyürek, R. (2005). Kurumsal İletişim Yönetimi (Vol. 859). Anadolu Universitesi.
Tüm, Y., & Özgener, Ş. (2018). Havayolu taşımacılığında kurumsal imaj ve etik algıların yeniden satın alma niyeti üzerindeki etkileri: İlişki kalitesinin düzenleyici rolü (Master's thesis, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
2
Alana yönelik içerikler hakkında bilgi verir ve kuramsal çerçeveye hakimiyet sağlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
2
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yeni Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
2
Yeni Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yeni Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
2
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
3
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yeni Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
2
Alanındaki literatürü özetler.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yeni Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
2
Alanında grup çalışmaları organize eder.
3
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
2
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
3
Yeni Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 15 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 15 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0