| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| TRD102 | TÜRK DİLİ II | 2 | 2 | 2 | 2 |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal |
|||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Acil bakıma yönelik temel bilgi ve birikime sahip olur.
|
0 | |||||
| 2 |
Acil durumda hasta değerlendirme kapasitesine sahiptir.
|
1 | |||||
BİLGİ |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal |
|||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Acil bakım felsefesine inanır.
|
1 | |||||
| 2 |
Acil sağlık hizmetlerinin kalitesinin geliştirilmesini bilir.
|
1 | |||||
| 3 |
Acil sağlık hizmetlerinde kalite standartları konusunda bilgi sahibi olur.
|
1 | |||||
BECERİLER |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel |
|||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Koruyucu, tedavi edici acil bakım prensiplerini planlar.
|
2 | |||||
| 2 |
Koruyucu, tedavi edici acil bakım prensiplerini uygular.
|
1 | |||||
| 3 |
Koruyucu, tedavi edici acil bakım prensiplerini değerlendirir.
|
1 | |||||
| 4 |
Koruyucu, tedavi edici acil bakım prensiplerini kaydeder.
|
1 | |||||
BECERİLER |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı |
|||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Acil bakım alanının gerektirdiği ileri düzeyde kurumsal ve uygulama bilgisini kullanır.
|
1 | |||||
YETKİNLİKLER |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Hastane öncesi acil bakımda sorumluluk alır.
|
1 | |||||
| 2 |
Olay anında hızlı, seri, soğukkanlı ve doru karar verir.
|
1 | |||||
YETKİNLİKLER |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
1 | |||||
| 2 |
Ulusal ve evrensel değerleri ilke edinerek entellektüel ve sosyal açıdan kendisini geliştirir.
|
1 | |||||
YETKİNLİKLER |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Hasta, hasta yakını ve ekip içindeki diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
1 | |||||
| 2 |
Acil yardım durumlarında kendini, hasta ve hasta yakınlarını, diğer sağlık profesyonellerini psikolojik ve sosyal anlamda koruyabilmek için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır.
|
1 | |||||
YETKİNLİKLER |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Acil yardım durumlarında olay yerine en kısa sürede ulaşarak durumu değerlendirir.
|
1 | |||||
| 2 |
Acil yardım durumlarında olay yerinde gerekli durumlarda ilk müdahaleyi yapar.
|
1 | |||||
| 3 |
Acil yardım durumlarında uygun şekilde hastanın acil servise naklini sağlar.
|
1 | |||||
| 4 |
Acil yardım durumunda yaralıya yönelik yapılacak ilk ve acil yardım tekniklerini uygun şekilde planlar.
|
1 | |||||
| 5 |
Acil yardım durumunda yaralıya yönelik yapılacak ilk ve acil yardım tekniklerini uygun şekilde yönetir.
|
1 | |||||
| 6 |
Acil yardım durumunda yaralıya yönelik yapılacak ilk ve acil yardım tekniklerini uygun şekilde uygular.
|
1 | |||||