Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBE501 | TEZ-I | 5 | 0 | 0 | 30 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişimin temel olgularını, ilkelerini, uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde problem çözmek için analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
4 | |||||
2 |
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişimin kuramları ile ilişki kurup açıklar.
|
5 |
BİLGİ |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ilişkilendirir.
|
4 | |||||
2 |
Disiplinler arası araştırmalar yaparak sonuçlarını bilgi ve olgusal olarak kendi alanına aktarır.
|
5 |
BECERİLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları objektif olarak analiz ve değerlendirme yapma bilincine ve becerisine sahip olur.
|
4 | |||||
2 |
Disiplinler arası araştırma yapma bilinci ve becerisine sahip olur.
|
5 | |||||
3 |
Mesleki çalışmalarında alanın etik değerlerinin bilincinde olarak hareket etme becerisine sahip olur.
|
4 | |||||
4 |
Radyo- televizyon ve diğer medyalara haber yapma bilgi ve becerisine sahip olur.
|
5 |
BECERİLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Akademik ve uygulama çalışmalarında mesleki sınırlılıklarını yeterliliklerini ve sorumluluklarını tanımlar ve uygular.
|
4 | |||||
2 |
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapabilir, bilimsel çalışmaları takip edebilir ve çalışmalarında kullanabilir.
|
5 | |||||
3 |
Çalışmalarında problem çözme, zaman yönetimi, öz disiplin ve etkin iletişim becerilerini kullanır.
|
4 | |||||
4 |
Çalışmalarında farklı yaratıcılıklar ortaya koyma becerilerini kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında yapacağı bir araştırmayı kendi başına tasarlayıp sonuçlandırır, bulguları yorumlayarak çözüm önerileri getirir.
|
4 | |||||
2 |
Ekip çalışması içinde lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve görevini yerine getirir.
|
5 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili olarak, bireylerin ve grupların mesleki gelişiminin yönetiminde sorumluluk alır.
|
4 | |||||
4 |
Alanında özgün çalışmalar yapma konusunda istekli, işbirliği yapmaya yatkın ve sorumluluk almaya hazırdır.
|
3 |
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul eder.
|
5 | |||||
2 |
Alanındaki gelişmeleri, değişmeleri, yenilikleri yakından izler.
|
0 | |||||
3 |
Mesleki kariyerini geliştirmek için yeni öğrenmelerin gerekli olduğuna inanarak devam eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin iletişim tekniklerini ilgili yerlerde ve uygun ortam ve zamanda kullanır
|
4 | |||||
2 |
Mesleki bilgi ve becerisini kullanarak sağlıklı sosyal ilişkiler kurar.
|
5 | |||||
3 |
İletişim kurmada önemli olması nedeniyle bir yabancı dili öğrenme yetkinliğini geliştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
|
4 | |||||
2 |
Alan ile ilgili verilerin, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahip olma.
|
5 |