TR EN

E-CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ELT303 E-CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi PINAR BACAKSIZ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin temel amacı, dijital ortamda müşteri ilişkileri yönetimini gerçekleştirebilmeyi sağlamaktır.
Contents of the Course Unit: Müşteri odaklılık, müşteri memnuniyeti, E-CRM, Müşteri sadakati

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Dijital ortamlarda müşteri ilişkilerini yönetebilme
Dijital ortamlarda müşteri şikâyetlerini giderebilme, müşteri memnuniyeti sağlayabilme
Kişisel iletişimin geliştirilmesi
Problem çözme becerilerinin arttırılması
Analitik düşünebilme becerisi kazandırılması

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders notlarını okumak CRM- Müşteri İlişkileri Kavramı ve Özellikleri Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
2 Ders notlarını okumak E-CRM Kavramı ve geleneksel CRM arasındaki farklılıklar Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
3 Ders notlarını okumak İletişim kavramı ve pazarlamada iletişimin önemi Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
4 Ders notlarını okumak Müşteri değeri, Müşteri sadakati ve Müşteri odaklılık kavramları Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
5 Ders notlarını okumak Dijital Tüketici davranışı (tüketici algı, tutum, davranış şekilleri) Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
6 Ders notlarını okumak Dijital Tüketici davranışı (satın alma davranışı modelleri) Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
7 Ders notlarını okumak Dijital platformlarda ilişkisel pazarlama Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Ders notlarını okumak Stratejik CRM yönetimi Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
10 Ders notlarını okumak E-CRM planlama Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
11 Ders notlarını okumak Dijital Müşteri Şikayet Yönetimi Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
12 Ders notlarını okumak CRM programları ve uygulamaları Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
13 Ders notlarını okumak Müşteri Memnuniyeti Araştırmaları Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
14 Ders notlarını okumak Hizmet Kavramı ve Müşteri ilişkileri ilişkilerinde Önemi Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
15 Ders notlarını okumak Genel tekrar ve proje çalışmaları değerlendirmesi Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Müşteri ilişkileri eğitimi / Erdoğan, Taşkın.
Turizm işletmelerinde elektronik müşteri ilişkileri : (E-Miy) / Evrim Çeltek ; ed. Meryem Kozak Akoğlan.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learns the basic information about electronic commerce.
5
2
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
2

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gains skills in web and graphic design.
0
2
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes the current e-commerce environment.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 9 5 45
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 4 24
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 178
Total Workload of the Course Unit 178
Workload (h) / 25.5 7
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0