| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ELT303 | E-MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi PINAR BACAKSIZ |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Dersin temel amacı, dijital ortamda müşteri ilişkileri yönetimini gerçekleştirebilmeyi sağlamaktır. |
| İçerik: | Müşteri odaklılık, müşteri memnuniyeti, E-CRM, Müşteri sadakati |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Dijital ortamlarda müşteri ilişkilerini yönetebilme |
| Dijital ortamlarda müşteri şikâyetlerini giderebilme, müşteri memnuniyeti sağlayabilme |
| Kişisel iletişimin geliştirilmesi |
| Problem çözme becerilerinin arttırılması |
| Analitik düşünebilme becerisi kazandırılması |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders notlarını okumak | CRM- Müşteri İlişkileri Kavramı ve Özellikleri | Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap |
| 2 | Ders notlarını okumak | E-CRM Kavramı ve geleneksel CRM arasındaki farklılıklar | Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap |
| 3 | Ders notlarını okumak | İletişim kavramı ve pazarlamada iletişimin önemi | Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap |
| 4 | Ders notlarını okumak | Müşteri değeri, Müşteri sadakati ve Müşteri odaklılık kavramları | Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap |
| 5 | Ders notlarını okumak | Dijital Tüketici davranışı (tüketici algı, tutum, davranış şekilleri) | Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap |
| 6 | Ders notlarını okumak | Dijital Tüketici davranışı (satın alma davranışı modelleri) | Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap |
| 7 | Ders notlarını okumak | Dijital platformlarda ilişkisel pazarlama | Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap |
| 8 | Ders notlarını okumak | Stratejik CRM yönetimi | Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap |
| 9 | Ders notlarını okumak | E-CRM planlama | Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Ders notlarını okumak | Dijital Müşteri Şikayet Yönetimi | Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap |
| 12 | Ders notlarını okumak | CRM programları ve uygulamaları | Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap |
| 13 | Ders notlarını okumak | Müşteri Memnuniyeti Araştırmaları | Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap |
| 14 | Ders notlarını okumak | Hizmet Kavramı ve Müşteri ilişkileri ilişkilerinde Önemi | Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap |
| 15 | Ders notlarını okumak | Genel tekrar ve proje çalışmaları değerlendirmesi | Ders Anlatımı, Sunum, Soru Cevap |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Müşteri ilişkileri eğitimi / Erdoğan, Taşkın. |
| Turizm işletmelerinde elektronik müşteri ilişkileri : (E-Miy) / Evrim Çeltek ; ed. Meryem Kozak Akoğlan. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Elektronik ticaret ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
|
5 | |||||
| 2 |
Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık kazanır.
|
2 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Dijital pazarlamayı öğrenerek, yeni nesil pazarlama stratejilerini takip eder.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Elektronik ticaret ile bilgi ve iletişim teknolojileri arasındaki ilişkiyi doğru bir biçimde ilişkilendirir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri araştırır ve kendisini sürekli yenileyebilmenin önemini kavrar.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Web ve grafik tasarımı ile ilgili beceri kazanır.
|
0 | |||||
| 2 |
Dijital araçları etkin bir biçimde kullanmayı öğrenerek, yenilikçi işler ortaya koyabilme yeteneğine sahip olur.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektiften değerlendirir.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Güncel e-ticaret ortamını analiz eder.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 5 | 45 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 44 | 0 | 178 |
| Genel Toplam | 178 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |