TR EN

DIGITAL ADVERTISING AND SOCIAL MEDIA MARKETING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ELT403 DIGITAL ADVERTISING AND SOCIAL MEDIA MARKETING 7 3 3 8

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin temel amacı, gelişen teknoloji ile birlikte farklılaşan dijital platformlarda reklam stratejilerini ve sosyal medya uygulamalarının kavranmasının sağlanmasıdır.
Contents of the Course Unit: Dijital reklamcılık teknikleri, sosyal medya uygulamaları, sosyal medyada reklamcılık

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Dijital reklamcılık kavramını ve dijital reklam ortamlarını kavrayabilmek
İnternetin gelişimi ve iletişim alanındaki dönüşümü anlayabilmek
Dijital reklam ve geleneksel geleneksel reklam arasında karşılaştırmaları analiz edebilmek
Sosyal mecralarda reklam uygulamaları geliştirebilmek

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders notlarının incelenmesi İnternetin gelişimi, yeni medya özellikleri, yeni medya ve geleneksel medya karşılaştırması Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
2 Ders notlarının incelenmesi Reklam kavramı, reklamın tarihçesi, etkiler hiyerarşisi, mecralar ve teknikler Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
3 Ders notlarının incelenmesi Pazarlama İletişimi ve Reklam İlişkisi Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
4 Ders notlarının incelenmesi Dijital reklamcılık, türleri ve teknikleri Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
5 Ders notlarının incelenmesi Reklam etkinliği ölçümlemesi, ROI kavramı Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
6 Ders notlarının incelenmesi Arama motorları, Adwords ve sosyal medya reklam ortamları Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
7 Ders notlarının incelenmesi SEO (Arama motoru optimizasyonu) uygulamaları Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Ders notlarının incelenmesi SEM uygulamaları Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
10 Ders notlarının incelenmesi Sosyal medya kavramı ve sosyal medyanın gelişimi Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
11 Ders notlarının incelenmesi Sosyal medya mecraları ve araçları Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
12 Ders notlarının incelenmesi Sosyal medyanın reklamcılık alanına getirdiği yenilikler ve değişimler Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
13 Ders notlarının incelenmesi Dijital reklamcılık vaka analizleri Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
14 Ders notlarının incelenmesi Sosyal medya reklamcılığı vaka analizleri Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
15 Ders notlarının incelenmesi Dönem sonu tekrarı ve proje değerlendirme Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Dijital reklamcılık ve gençlik / R. Gülay Öztürk.
İletişim çalışmaları / Ed. Filiz Aydoğan.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learns the basic information about electronic commerce.
5
2
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gains skills in web and graphic design.
3
2
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes the current e-commerce environment.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 8 40
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 204
Total Workload of the Course Unit 204
Workload (h) / 25.5 8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 8,0