TR EN

DIGITAL BRAND STRATEGIES AND MANAGEMENT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ELT317 DIGITAL BRAND STRATEGIES AND MANAGEMENT 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi PINAR BACAKSIZ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin temel amacı dijital marka kavramları ve dijital marka yönetimi stratejileri detaylı olarak anlatılarak, iş hayatında uygulanabilir bilgilerin kazandırılmasıdır.
Contents of the Course Unit: Temel marka kavramları, marka konumlandırma, dijital marka kavramı ve dijital platformlarda uygulanan marka stratejileri

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Marka kavramının işletme ve pazarlama yönetimi açısından önemini kavramak
Dijital platformlarda marka yönetimi becerilerini kazanmak

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Derse Hazırlık Dersin Genel olarak tanıtımı, syllabus çözümleme ve pazarlama iletişimi temel kavramlarına genel bakış Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
2 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Marka Kavramı ve Tarihsel Gelişimi Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
3 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Marka misyonu, vizyonu ve SWOT analizi Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
4 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Marka kimliği ve imajı Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
5 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Marka değeri, marka farkındalığı ve marka sadakati Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
6 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Marka planlaması ve Hedef kitle analizi Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
7 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Tüketici satın alma davranışı Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
8 - ARA SINAV -
9 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Dijital Platformlarda marka kavramı ve önemi Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
10 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Dijital marka planlaması Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
11 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Dijital marka konumlandırma Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
12 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Dijital marka stratejileri Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
13 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Sosyal medyada marka stratejileri Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
14 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması İçerik oluşturma ve dijital marka imajı Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
15 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Genel Tekrar ve Vaka Analizi Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Dijital yönetim, pazarlama, medya = Digital management, marketing, media yazarGökcek, Hande Ayhan [editör.].

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learns the basic information about electronic commerce.
5
2
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gains skills in web and graphic design.
1
2
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes the current e-commerce environment.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 7 2 14
Ödev 12 1 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 11 11
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 128
Total Workload of the Course Unit 128
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0