Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ELT317 | DIGITAL BRAND STRATEGIES AND MANAGEMENT | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi PINAR BACAKSIZ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin temel amacı dijital marka kavramları ve dijital marka yönetimi stratejileri detaylı olarak anlatılarak, iş hayatında uygulanabilir bilgilerin kazandırılmasıdır. |
Contents of the Course Unit: | Temel marka kavramları, marka konumlandırma, dijital marka kavramı ve dijital platformlarda uygulanan marka stratejileri |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Marka kavramının işletme ve pazarlama yönetimi açısından önemini kavramak |
Dijital platformlarda marka yönetimi becerilerini kazanmak |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Derse Hazırlık | Dersin Genel olarak tanıtımı, syllabus çözümleme ve pazarlama iletişimi temel kavramlarına genel bakış | Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir. |
2 | Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması | Marka Kavramı ve Tarihsel Gelişimi | Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir. |
3 | Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması | Marka misyonu, vizyonu ve SWOT analizi | Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir. |
4 | Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması | Marka kimliği ve imajı | Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir. |
5 | Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması | Marka değeri, marka farkındalığı ve marka sadakati | Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir. |
6 | Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması | Marka planlaması ve Hedef kitle analizi | Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir. |
7 | Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması | Tüketici satın alma davranışı | Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması | Dijital Platformlarda marka kavramı ve önemi | Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir. |
10 | Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması | Dijital marka planlaması | Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir. |
11 | Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması | Dijital marka konumlandırma | Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir. |
12 | Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması | Dijital marka stratejileri | Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir. |
13 | Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması | Sosyal medyada marka stratejileri | Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir. |
14 | Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması | İçerik oluşturma ve dijital marka imajı | Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir. |
15 | Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması | Genel Tekrar ve Vaka Analizi | Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Dijital yönetim, pazarlama, medya = Digital management, marketing, media yazarGökcek, Hande Ayhan [editör.]. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learns the basic information about electronic commerce.
|
5 | |||||
2 |
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains skills in web and graphic design.
|
1 | |||||
2 |
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes the current e-commerce environment.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 2 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Ödev | 12 | 1 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 53 | 0 | 128 |
Total Workload of the Course Unit | 128 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |