TR EN

COMPUTER AIDED DESIGN I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
TAP101 COMPUTER AIDED DESIGN I 1 4 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. FURKAN GÖZELCE
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: 3 boyutlu Autodesk Maya veya Blender programının kullanımının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: 3 boyutlu Autodesk Maya veya Blender programının araçlarının kullanarak katı obje modelleri, programın araçkarının etkin bir şekilde kullanılmasını, bir model projesini geliştirilmesini kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Bir objenin üç boyutlu modelinin yapılış aşamasında 3 boyutlu programlar hakkında bilgi sahibi olur
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon Programı öğrencileri, 3 boyutlu bilgisayar programlarından birini etkin bir şekilde kullanır.
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon Programı öğrencileri, 3 boyutlu tasarım programlarından birini kullanarak proje tasarlar
Bir projenin iş akışına uyulmasını ve projeyi sonuçlandırmayı öğrenir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kaynak tarama 3 boyutlu programların çalışma mantığı, modelleme teknolojilerinden poligon modellemenin yapısının incelenmesi, çizgi film ve animasyon sektöründe iş dallarının incelenmesi ve tasarıma giriş. Anlatım
2 Kaynak tarama Autodesk maya veya Blender programının modelleme araçlarına giriş Anlatım
3 Kaynak taram Temel modelleme terimleri ve araçlarının kullanımı (extrude, bevel tool, extrack tool, component mode vb) Anlatım
4 Referans toplama Bir objenin 3 boyutlu ortamda modellenmesi (masa, sandalye, dolap vb.) Anlatım
5 Referans toplama Bir objenin 3 boyutlu ortamda modellenmesi (şişe, vazo, bardak vb.) Anlatım
6 Referans toplama Bir objenin 3 boyutlu ortamda modellenmesi (masa, sandalye, dolap vb.) Anlatım
7 Referans toplama ve kaynak tarama En az 5 objeden oluşan oda tasarımı Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 İşlenen konuların tekrarı Vize projesi için konunun belirlenmesi Anlatım
10 Kaynak tarama Katı yüzey modellemede topolojiye giriş Anlatım
11 Kaynak tarama Autodesk Maya veya Blender programında UV haritalarına giriş Anlatım
12 Referans toplama Autodesk Maya veya Blender programında materyaller ve ışıklar Anlatım
13 Kaynak tarama Autodesk Maya veya Blender programında doku kaplamaya giriş. Anlatım
14 Kaynak tarama Autodesk Maya veya Blender programında bir objenin dokusunu ve materyalini ayrıntılı bir şekilde oluşturmak. Anlatım
15 İşlenen konuların tekrarı Final projesi için konunun belirlenmesi Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

https://www.innerbody.com/htm/body.html
https://docs.blender.org/manual/en/latest/
https://www.blender.org/support/tutorials/
https://knowledge.autodesk.com/support/maya/learn?sort=score

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
3
2
Creates the visual language of animation and design.
5
3
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
5
4
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
4
2
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
4
3
Computer supported design and animation programs recognize.
5
4
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
5
5
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Supports individuality of creativity in design and animation work.
5
2
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
2
3
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
2
4
Creates the visual language of design.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
All types of design and animation project design.
3
2
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
3
3
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
5
2
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
5
2
Societal values ​​determine the relationship of design and artistic direction.
5
3
Life-long learning is conscious of the need.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 1 12
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 12 3 36
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 124
Total Workload of the Course Unit 124
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0