TR EN

STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HAY256 STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 4 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Turkish
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Compulsory
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: İşi ve işletmeyi insanı merkeze alarak anlamaya çalışan bir disiplin olarak insan kaynakları yönetiminin rolünü ve sorumluluklarını, sürdürülebilirlik bakış açısıyla açıklamaktır.
Contents of the Course Unit: İnsan kaynakları planlama, işe alma, seçme, işe alıştırma, çalışan geliştirme, kariyer planlama, performans değerlendirme ve ücretlendirme konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

İnsan kaynakları yönetiminin rolünü ve temel sorumluluklarını açıklar.
İnsan kaynakları planlama sürecindeki adımları tanımlar.
Etkili personel işe alım adımlarını tanımlar.
Çalışan seçim sürecini, iş görüşmelerindeki problemleri ve bunları düzeltme yollarını tanımlar.
Çalışan el kitabının amacını ve içeriğini açıklar.
Performans değerlendirme sisteminin amacını ve değerlendirme sürecindeki adımları açıklar.
Bir ücret programının kısımları olarak ana ödeme, primler ve farklı ödeme türlerini açıklar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi İnsan kaynakları yönetiminin dinamik çevresi: küreselleşme, teknoloji ve iş gücü oluşum trendleri Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
2 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi İnsan kaynakları yönetiminin dinamik çevresi: çalışan çeşitliliği, çalışanın dahil edilmesi, sürekli iyileştirme programları ve İKY’nin karşılaştığı zorluklar Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
3 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi İşlevler ve strateji: yönetimin işlevleri, stratejik yönetim sürecinde insan kaynaklarının rolü ve İKY işlevleri Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
4 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi İşlevler ve strateji: İK bölümünün yapısı, yetenek yönetimi, İK trendleri ve küresel ölçekte insan kaynakları yönetimi Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
5 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi İnsan kaynakları planlaması ve iş analizi: örgüt stratejisinin insan kaynakları planlamasıyla bağlantısı ve iş analizi süreci Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
6 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi İnsan kaynakları planlaması ve iş analizi: iş tanımları, iş tasarımı ve esnek çalışma programları Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
7 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Personel işe alımı: etkili işe alım süreçleri, işe alım zorlukları, iç ve dış kaynaklardan işe alım Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
8 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Personel işe alımı: internet üzerinden işe alım, işe alım alternatifleri ve küresel perspektiften işe alım Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
9 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Seçim Esasları Adayların Elemenden Geçirilmesi Başvuru Formları İstihdam Öncesi Yapılan Testler Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
10 - MID-TERM EXAM -
11 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Seçim esasları: etkili personel seçimi, algısal hataların önlenmesi, özgeçmiş araştırmaları ve iş teklifi Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
12 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi İşe alıştırma, eğitim ve çalışanların gelişimi: oryantasyon, sosyalleşme, çalışan el kitabı, eğitim tasarımı, yöntemleri ve etkinliğin değerlendirilmesi Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
13 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Kariyer yönetimi: kariyer gelişimi, örgüt ve yönetici rolleri, kariyer aşamaları, kişilik tipi ve kariyer uyumu Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
14 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Performans yönetim sistemi: amaçlar, değerlendirme süreci, hatalar, etkili sistemler ve performans görüşmeleri Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
15 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Ödül ve ödeme planları: çalışanların ödüllendirilmesi, ücret yapısı, ödeme türleri ve üst düzey ödeme programları Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
16 - FINAL EXAM -
17 - FINAL EXAM -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the historical development process of Aviation Management.
2
2
Use computer programs related to Aviation Transportation.
3
3
Define basic concepts related with aviation management.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
4
2
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
5
3
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
5
4
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Manage operational activities related to the airline.
2
2
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
5
2
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
5
3
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
5
4
Cooperate with stakeholders related to air transport.
4
5
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
1

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Execute a study in his/her field independently.
5
2
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
5
2
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
5
2
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
5
3
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Lecture & In-Class Activities 14 3 42
Preliminary & Further Study 14 2 28
Land Surveying 0 0 0
Group Work 0 0 0
Laboratory 0 0 0
Reading 12 2 24
Assignment (Homework) 2 8 16
Project Work 0 0 0
Seminar 0 0 0
Internship 0 0 0
Technical Visit 0 0 0
Web Based Learning 0 0 0
Implementation/Application/Practice 0 0 0
Practice at a workplace 0 0 0
Occupational Activity 0 0 0
Social Activity 0 0 0
Thesis Work 0 0 0
Field Study 0 0 0
Report Writing 0 0 0
Final Exam 1 1 1
Preparation for the Final Exam 1 10 10
Mid-Term Exam 1 1 1
Preparation for the Mid-Term Exam 1 10 10
Short Exam 0 0 0
Preparation for the Short Exam 0 0 0
TOTAL 46 0 132
Total Workload of the Course Unit 132
Workload (h) / 25.5 5,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0