| Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
|---|---|---|---|---|---|
| HAY256 | STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 4 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
|---|---|
| Language of Instruction : | Turkish |
| Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
| Type of the Course : | Compulsory |
| Mode of Delivery of the Course Unit | - |
| Coordinator of the Course Unit | |
| Instructor(s) of the Course Unit | |
| Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
|---|---|
| Objectives of the Course Unit: | İşi ve işletmeyi insanı merkeze alarak anlamaya çalışan bir disiplin olarak insan kaynakları yönetiminin rolünü ve sorumluluklarını, sürdürülebilirlik bakış açısıyla açıklamaktır. |
| Contents of the Course Unit: | İnsan kaynakları planlama, işe alma, seçme, işe alıştırma, çalışan geliştirme, kariyer planlama, performans değerlendirme ve ücretlendirme konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
|---|
| İnsan kaynakları yönetiminin rolünü ve temel sorumluluklarını açıklar. |
| İnsan kaynakları planlama sürecindeki adımları tanımlar. |
| Etkili personel işe alım adımlarını tanımlar. |
| Çalışan seçim sürecini, iş görüşmelerindeki problemleri ve bunları düzeltme yollarını tanımlar. |
| Çalışan el kitabının amacını ve içeriğini açıklar. |
| Performans değerlendirme sisteminin amacını ve değerlendirme sürecindeki adımları açıklar. |
| Bir ücret programının kısımları olarak ana ödeme, primler ve farklı ödeme türlerini açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
|---|---|---|---|
| Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
| 1 | Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi | İnsan kaynakları yönetiminin dinamik çevresi: küreselleşme, teknoloji ve iş gücü oluşum trendleri | Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi |
| 2 | Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi | İnsan kaynakları yönetiminin dinamik çevresi: çalışan çeşitliliği, çalışanın dahil edilmesi, sürekli iyileştirme programları ve İKY’nin karşılaştığı zorluklar | Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi |
| 3 | Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi | İşlevler ve strateji: yönetimin işlevleri, stratejik yönetim sürecinde insan kaynaklarının rolü ve İKY işlevleri | Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi |
| 4 | Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi | İşlevler ve strateji: İK bölümünün yapısı, yetenek yönetimi, İK trendleri ve küresel ölçekte insan kaynakları yönetimi | Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi |
| 5 | Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi | İnsan kaynakları planlaması ve iş analizi: örgüt stratejisinin insan kaynakları planlamasıyla bağlantısı ve iş analizi süreci | Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi |
| 6 | Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi | İnsan kaynakları planlaması ve iş analizi: iş tanımları, iş tasarımı ve esnek çalışma programları | Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi |
| 7 | Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi | Personel işe alımı: etkili işe alım süreçleri, işe alım zorlukları, iç ve dış kaynaklardan işe alım | Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi |
| 8 | Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi | Personel işe alımı: internet üzerinden işe alım, işe alım alternatifleri ve küresel perspektiften işe alım | Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi |
| 9 | Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi | Seçim Esasları Adayların Elemenden Geçirilmesi Başvuru Formları İstihdam Öncesi Yapılan Testler | Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi |
| 10 | - | MID-TERM EXAM | - |
| 11 | Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi | Seçim esasları: etkili personel seçimi, algısal hataların önlenmesi, özgeçmiş araştırmaları ve iş teklifi | Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi |
| 12 | Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi | İşe alıştırma, eğitim ve çalışanların gelişimi: oryantasyon, sosyalleşme, çalışan el kitabı, eğitim tasarımı, yöntemleri ve etkinliğin değerlendirilmesi | Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi |
| 13 | Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi | Kariyer yönetimi: kariyer gelişimi, örgüt ve yönetici rolleri, kariyer aşamaları, kişilik tipi ve kariyer uyumu | Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi |
| 14 | Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi | Performans yönetim sistemi: amaçlar, değerlendirme süreci, hatalar, etkili sistemler ve performans görüşmeleri | Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi |
| 15 | Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi | Ödül ve ödeme planları: çalışanların ödüllendirilmesi, ücret yapısı, ödeme türleri ve üst düzey ödeme programları | Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi |
| 16 | - | FINAL EXAM | - |
| 17 | - | FINAL EXAM | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
|---|
ASSESSMENT |
||||
|---|---|---|---|---|
| Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
| Level of Contribution | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
| Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Explain the historical development process of Aviation Management.
|
2 | |||||
| 2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation.
|
3 | |||||
| 3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
3 | |||||
KNOWLEDGE |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
| Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
4 | |||||
| 2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
5 | |||||
| 3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
5 | |||||
| 4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
0 | |||||
SKILLS |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
| Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
2 | |||||
| 2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
4 | |||||
SKILLS |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
| Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
5 | |||||
| 2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
5 | |||||
| 3 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
5 | |||||
| 4 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
4 | |||||
| 5 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
1 | |||||
OCCUPATIONAL |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
| Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
5 | |||||
| 2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
5 | |||||
OCCUPATIONAL |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
| Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
5 | |||||
| 2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
5 | |||||
OCCUPATIONAL |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
| Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
5 | |||||
| 2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
5 | |||||
| 3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
5 | |||||
OCCUPATIONAL |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
| Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
5 | |||||
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
|---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
| Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
| Lecture & In-Class Activities | 14 | 3 | 42 |
| Preliminary & Further Study | 14 | 2 | 28 |
| Land Surveying | 0 | 0 | 0 |
| Group Work | 0 | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 | 0 |
| Reading | 12 | 2 | 24 |
| Assignment (Homework) | 2 | 8 | 16 |
| Project Work | 0 | 0 | 0 |
| Seminar | 0 | 0 | 0 |
| Internship | 0 | 0 | 0 |
| Technical Visit | 0 | 0 | 0 |
| Web Based Learning | 0 | 0 | 0 |
| Implementation/Application/Practice | 0 | 0 | 0 |
| Practice at a workplace | 0 | 0 | 0 |
| Occupational Activity | 0 | 0 | 0 |
| Social Activity | 0 | 0 | 0 |
| Thesis Work | 0 | 0 | 0 |
| Field Study | 0 | 0 | 0 |
| Report Writing | 0 | 0 | 0 |
| Final Exam | 1 | 1 | 1 |
| Preparation for the Final Exam | 1 | 10 | 10 |
| Mid-Term Exam | 1 | 1 | 1 |
| Preparation for the Mid-Term Exam | 1 | 10 | 10 |
| Short Exam | 0 | 0 | 0 |
| Preparation for the Short Exam | 0 | 0 | 0 |
| TOTAL | 46 | 0 | 132 |
| Total Workload of the Course Unit | 132 | ||
| Workload (h) / 25.5 | 5,2 | ||
| ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |