Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
GSY396 | SUMMER PRACTICE II | 6 | 0 | 0 | 8 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı, öğrencilere bölüm ve staj komisyonunun uygun gördüğü yiyecek ve içecek işletmelerinde ve alanla ilgili diğer kurumlarda otuz iş günü süresiyle uzmanlaşmak istedikleri alanda iş hayatına hazırlamak amacıyla yerinde eğitim ve öğretim yapmalarını sağlamaktır. |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriği alanla ilgili gördükleri her türlü konunun yerinde uygulamasıdır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Farklı mutfak tekniklerini ihtiyaca göre eşleştirir. |
Her türlü yiyecek ve içeceği girdi ya da son ürün şeklinde sınıflandırır. |
Yeme ve içme ile ilgili reçeteleri, üretimiyle ilgili teknikleri, servis ve sunumunu işletmenin politikasına göre seçer. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Uygulama | Zorunlu Yaz Stajı-II | Uygulama |
2 | Uygulama | Zorunlu Yaz Stajı-II | Uygulama |
3 | Uygulama | Zorunlu Yaz Stajı-II | Uygulama |
4 | Uygulama | Zorunlu Yaz Stajı-II | Uygulama |
5 | Uygulama | Zorunlu Yaz Stajı-II | Uygulama |
6 | Uygulama | Zorunlu Yaz Stajı-II | Uygulama |
7 | Uygulama | Zorunlu Yaz Stajı-II | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulama | Zorunlu Yaz Stajı-II | Uygulama |
10 | Uygulama | Zorunlu Yaz Stajı-II | Uygulama |
11 | Uygulama | Zorunlu Yaz Stajı-II | Uygulama |
12 | Uygulama | Zorunlu Yaz Stajı-II | Uygulama |
13 | Uygulama | Zorunlu Yaz Stajı-II | Uygulama |
14 | Uygulama | Zorunlu Yaz Stajı-II | Uygulama |
15 | Uygulama | Zorunlu Yaz Stajı-II | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
https://ubf.gelisim.edu.tr/tr/akademik-icerik-staj-hakkinda |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can define basic concepts about gastronomy.
|
0 | |||||
2 |
Can interpret basic concepts, study areas and approaches related to the field.
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can relate the information and facts about the field to the social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
|
0 | |||||
2 |
Can compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can analyze the eating and drinking art, the related systems and structures.
|
5 | |||||
2 |
Can prepare technical infrastructure and contents of the culinary activies.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
|
5 | |||||
2 |
Can collaborate with the shareholders to present new challenging ideas and products for the market.
|
5 | |||||
3 |
Can integrate basic cooking techniques and product preparation principles into today's technology.
|
5 | |||||
4 |
Can plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can calculate costing in the food and beverage facilities.
|
5 | |||||
2 |
Can carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in the food and beverage business.
|
0 | |||||
3 |
Can organize national and international competitions and fairs.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can examine developments, changes and innovations in the field by acceptng lifelong learning as a principle.
|
0 | |||||
2 |
Can find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can express his/her ideas verbally and orally by using presentation and communication techniques.
|
0 | |||||
2 |
Can organize all gastronomy-related activities.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can interpret ethical values and legal regulations according to the codexes.
|
0 | |||||
2 |
Can design communial and social pojects using historical, cultural and geographical values.
|
0 | |||||
3 |
Can perform scientific researche and study using knowledge and skills related to his field.
|
0 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 209 |
Total Workload of the Course Unit | 209 | ||
Workload (h) / 25.5 | 8,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 8,0 |