TR EN

3 BOYUTLU GRAFİK ANİMASYON I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT475 3 BOYUTLU GRAFİK ANİMASYON I 5 4 2 5

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma Animasyon Tarihi ve gelişimi Teorik ve Uygulama
2 Araştırma 3 boyutlu tasarım kavramını anlama, 3dsmax programının arayüzünün tanıtılması. Vertex, edge, border, polygon, element kavramlarını tanıma, kullanma becerisi geliştirme. Teorik ve Uygulama
3 Örnek inceleme 2. Boyuttan 3. Boyuta geçiş, yüzey tanımlama, modifikasyon teknikleri, hareket ettirme, ölçeklendirme, rotasyon. Teorik ve Uygulama
4 Uygulama Ekleme, Çıkarma, Kesiştirme, Şekil verme yöntemleri ile obje üretme. Teorik ve Uygulama
5 Uygulama Organik formlu obje üretme, simüle ederek deneysel şekiller üretme. Teorik ve Uygulama
6 Uygulama Sahne oluşturmak, bileşenlerinin anlatımı, materyal, ışık, kamera atanarak Corona Renderer eklentisi ile sabit kare çıktıları oluşturma (Rendering). Teorik ve Uygulama
7 Uygulama Konsept geliştirerek bir fikri 3 boyutlu modelleme, Corona Renderer eklentisi ile artiküle edilebilen 2 boyutlu çıktılar üretme. (Proje I): Seçilen bir ürün tanıtımı, reklamı, hikayeleştirilmesi. Teorik ve Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Konsept geliştirerek bir fikri 3 boyutlu modelleme, Corona Rendere eklentisi ile artiküle edilebilen 2 boyutlu çıktılar üretme, üretilen çıktıları Photoshop ile anlamlı bir kompozisyona dönüştürme, montaj teknikleri. (Proje I) üzerinden geliştirme. Teorik ve Uygulama
10 Uygulama Konsept geliştirerek bir fikri 3 boyutlu modelleme, Corona Rendere eklentisi ile artiküle edilebilen 2 boyutlu çıktılar üretme, üretilen çıktıları Photoshop üzerinden poster haline getirme. (Proje I) üzerinden geliştirme. Teorik ve Uygulama
11 Uygulama (Proje I) sunumu, değerlendirme. Teorik ve Uygulama
12 Uygulama 3dsmax anahtarlama yöntemi ile basit animasyona giriş. Teorik ve Uygulama
13 Uygulama Konsept geliştirerek bir fikri basit animasyon ile anlatma. (Proje II): Proje I’ deki sabit karelerle anlatılan ürünü hareketli karelere dönüştürüp anlatma. Teorik ve Uygulama
14 Uygulama Konsept geliştirerek bir fikri basit animasyon ile anlatma. (Proje II): kritik, geliştirme, üzerine tartışma ve teslim. Teorik ve Uygulama
15 Uygulama (Proje II) Sunum, değerlendirme. Teorik ve Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -