1 |
Uçuş Teorisi |
Uçak Aerodinamiği ve Uçuş Kontrolleri (Kumandaları)
Aşağıdakilerin çalışması ve etkisi:
— Sağa sola yatış (rule) kumandası; eleronlar ve spoylerler,
— burun aşağı/burun yukarı (pike) kumandası: elevatör,
stabilatör, değişken oranlı stabilatörler ve kanard kontrolü,
—Sağa sola dönüş (yaw) kumandası, dümen sınırlayıcıları rudder limiters);
Elevon ve ruddervatörün kullanımı ile kontrol;
Yüksek kaldırma düzenekleri; Yuvalar, çıtalar, flaplar;
Sürükleme (drag) sağlayan cihazlar: Spoylerler, kaldırma indirme yastıkları, hız frenleri;
Trim fletnerlerinin, servo tabların, kumanda yüzeyi bıyaslarının çalışması ve etkisi; |
- |
2 |
Uçuş Teorisi
Yüksek Hızlı Uçuş |
Uçak Aerodinamiği ve Uçuş Kontrolleri (Kumandaları)
Aşağıdakilerin çalışması ve etkisi:
— Sağa sola yatış (rule) kumandası; eleronlar ve spoylerler,
— burun aşağı/burun yukarı (pike) kumandası: elevatör,
stabilatör, değişken oranlı stabilatörler ve kanard kontrolü,
—Sağa sola dönüş (yaw) kumandası, dümen sınırlayıcıları rudder limiters);
Elevon ve ruddervatörün kullanımı ile kontrol;
Yüksek kaldırma düzenekleri; Yuvalar, çıtalar, flaplar;
Sürükleme (drag) sağlayan cihazlar: Spoylerler, kaldırma indirme yastıkları, hız frenleri;
Trim fletnerlerinin, servo tabların, kumanda yüzeyi bıyaslarının çalışması ve etkisi;
Ses hızı, subsonik uçuş, transonik uçuş, süpersonik uçuş;
Mach sayısı, kritik Mach sayısı |
- |
3 |
Döner Kanat Aerodinamiği
Yapılar - Genel Kavramlar |
Terminoloji;
Devri, kolektif ve anti tork kontrollerinin/kumandalarının çalışması ve etkisi.
Yapısal sistem esasları; |
- |
4 |
Bölge ve istasyon tanımlama sistemleri;
Oto Uçuş (ATA 22) |
Elektrikli bağlama/yapıştırma;
Yıldırım çarpmasından korunma koşulu.
Çalışma prensipleri ve güncel terminoloji dahil olmak üzere otomatik uçuş kumanda esasları;
Komuta sinyalinin işlenmesi;
Çalışma modları: Roll, pitch ve yaw kanalları;
Yaw damperleri;
Helikopterlerdeki Stabilite/Kararlılık Arttırma Sistemi;
Otomatik trim kontrolü;
Otopilot seyrüsefer yardımları arayüzü;
Autothrottle sistemleri;
Otomatik İniş Sistemleri: Prensipler ve kategoriler, çalışma
modları, yaklaşma, süzülüş eğimi/hattı, iniş, pas geçme, sistem monitörleri ve hata koşulları |
- |
5 |
Oto Uçuş (ATA 22) |
Çalışma prensipleri ve güncel terminoloji dahil olmak üzere otomatik uçuş kumanda esasları;
Komuta sinyalinin işlenmesi;
Çalışma modları: Roll, pitch ve yaw kanalları;
Yaw damperleri;
Helikopterlerdeki Stabilite/Kararlılık Arttırma Sistemi;
Otomatik trim kontrolü;
Otopilot seyrüsefer yardımları arayüzü;
Autothrottle sistemleri;
Otomatik İniş Sistemleri: Prensipler ve kategoriler, çalışma
modları, yaklaşma, süzülüş eğimi/hattı, iniş, pas geçme, sistem monitörleri ve hata koşulları |
- |
6 |
Oto Uçuş (ATA 22) |
Çalışma prensipleri ve güncel terminoloji dahil olmak üzere otomatik uçuş kumanda esasları;
Komuta sinyalinin işlenmesi;
Çalışma modları: Roll, pitch ve yaw kanalları;
Yaw damperleri;
Helikopterlerdeki Stabilite/Kararlılık Arttırma Sistemi;
Otomatik trim kontrolü;
Otopilot seyrüsefer yardımları arayüzü;
Autothrottle sistemleri;
Otomatik İniş Sistemleri: Prensipler ve kategoriler, çalışma
modları, yaklaşma, süzülüş eğimi/hattı, iniş, pas geçme, sistem monitörleri ve hata koşulları |
- |
7 |
Oto Uçuş (ATA 22) |
Çalışma prensipleri ve güncel terminoloji dahil olmak üzere otomatik uçuş kumanda esasları;
Komuta sinyalinin işlenmesi;
Çalışma modları: Roll, pitch ve yaw kanalları;
Yaw damperleri;
Helikopterlerdeki Stabilite/Kararlılık Arttırma Sistemi;
Otomatik trim kontrolü;
Otopilot seyrüsefer yardımları arayüzü;
Autothrottle sistemleri;
Otomatik İniş Sistemleri: Prensipler ve kategoriler, çalışma
modları, yaklaşma, süzülüş eğimi/hattı, iniş, pas geçme, sistem monitörleri ve hata koşulları |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Oto Uçuş (ATA 22)
Haberleşme/Seyrüsefer (ATA 23/24) |
Çalışma prensipleri ve güncel terminoloji dahil olmak üzere otomatik uçuş kumanda esasları;
Komuta sinyalinin işlenmesi;
Çalışma modları: Roll, pitch ve yaw kanalları;
Yaw damperleri;
Helikopterlerdeki Stabilite/Kararlılık Arttırma Sistemi;
Otomatik trim kontrolü;
Otopilot seyrüsefer yardımları arayüzü;
Autothrottle sistemleri;
Otomatik İniş Sistemleri: Prensipler ve kategoriler, çalışma
modları, yaklaşma, süzülüş eğimi/hattı, iniş, pas geçme, sistem monitörleri ve hata koşulları
Radyo dalgalarının yayılımına, antenlere, iletim hatlarına, haberleşmeye, alıcı ve vericilere ilişkin esaslar;
Aşağıdaki sistemlerin çalışma prensipleri: — Çok Yüksek Frekans (VHF) haberleşmesi; — Yüksek Frekans (HF) haberleşmesi; — Audio, — Acil Durum Yer Belirleme Vericileri, — Kokpit Ses Kayıt Cihazı, — Çok Yüksek Frekansta çok yönlü hava seyrüsefer istikamet cihazı (VOR
- Very High Frequency omnidirectional range),
— Otomatik Yön Bulucu (ADF -Automatic Direction Finding), — Aletli İniş Sistemi (ILS - Instrument Landing System),— Mikrodalga İniş Sistemi (MLS - Microwave Landing System), — Uçuş Yönlendirme sistemleri, Mesafe Ölçme Ekipmanları (DME - Distance Measuring Equipment),— Çok Düşük Frekans ve hiberbolik navigasyon (VLF/Omega), — Doppler seyfüsefer, — Saha seyrüsefer, RNAV sistemleri, — Uçuş Yönetim Sistemleri, — Küresel Konum Belirleme Sistemi (GPS), Küresel
Seyrüsefer Uydu Sistemleri (GNSS), — Ataletsel Seyrüsefer Sistemi, — Hava Trafik Kontrol alıcı verici cihazı, ikincil gözetim radarı, — Trafik Uyarı ve Çarpışmayı Önleme Sistemi (TCAS), — Hava sakınma radarı, — Radyo altimetre, — ARINC haberleşme ve raporlama. |
- |
10 |
Haberleşme/Seyrüsefer (ATA 23/24) |
Radyo dalgalarının yayılımına, antenlere, iletim hatlarına, haberleşmeye, alıcı ve vericilere ilişkin esaslar;
Aşağıdaki sistemlerin çalışma prensipleri: — Çok Yüksek Frekans (VHF) haberleşmesi; — Yüksek Frekans (HF) haberleşmesi; — Audio, — Acil Durum Yer Belirleme Vericileri, — Kokpit Ses Kayıt Cihazı, — Çok Yüksek Frekansta çok yönlü hava seyrüsefer istikamet cihazı (VOR
- Very High Frequency omnidirectional range),
— Otomatik Yön Bulucu (ADF -Automatic Direction Finding), — Aletli İniş Sistemi (ILS - Instrument Landing System),— Mikrodalga İniş Sistemi (MLS - Microwave Landing System), — Uçuş Yönlendirme sistemleri, Mesafe Ölçme Ekipmanları (DME - Distance Measuring Equipment),— Çok Düşük Frekans ve hiberbolik navigasyon (VLF/Omega), — Doppler seyfüsefer, — Saha seyrüsefer, RNAV sistemleri, — Uçuş Yönetim Sistemleri, — Küresel Konum Belirleme Sistemi (GPS), Küresel
Seyrüsefer Uydu Sistemleri (GNSS), — Ataletsel Seyrüsefer Sistemi, — Hava Trafik Kontrol alıcı verici cihazı, ikincil gözetim radarı, — Trafik Uyarı ve Çarpışmayı Önleme Sistemi (TCAS), — Hava sakınma radarı, — Radyo altimetre, — ARINC haberleşme ve raporlama. |
- |
11 |
Haberleşme/Seyrüsefer (ATA 23/24) |
Radyo dalgalarının yayılımına, antenlere, iletim hatlarına, haberleşmeye, alıcı ve vericilere ilişkin esaslar;
Aşağıdaki sistemlerin çalışma prensipleri: — Çok Yüksek Frekans (VHF) haberleşmesi; — Yüksek Frekans (HF) haberleşmesi; — Audio, — Acil Durum Yer Belirleme Vericileri, — Kokpit Ses Kayıt Cihazı, — Çok Yüksek Frekansta çok yönlü hava seyrüsefer istikamet cihazı (VOR
- Very High Frequency omnidirectional range),
— Otomatik Yön Bulucu (ADF -Automatic Direction Finding), — Aletli İniş Sistemi (ILS - Instrument Landing System),— Mikrodalga İniş Sistemi (MLS - Microwave Landing System), — Uçuş Yönlendirme sistemleri, Mesafe Ölçme Ekipmanları (DME - Distance Measuring Equipment),— Çok Düşük Frekans ve hiberbolik navigasyon (VLF/Omega), — Doppler seyfüsefer, — Saha seyrüsefer, RNAV sistemleri, — Uçuş Yönetim Sistemleri, — Küresel Konum Belirleme Sistemi (GPS), Küresel
Seyrüsefer Uydu Sistemleri (GNSS), — Ataletsel Seyrüsefer Sistemi, — Hava Trafik Kontrol alıcı verici cihazı, ikincil gözetim radarı, — Trafik Uyarı ve Çarpışmayı Önleme Sistemi (TCAS), — Hava sakınma radarı, — Radyo altimetre, — ARINC haberleşme ve raporlama. |
- |
12 |
Haberleşme/Seyrüsefer (ATA 23/24) |
Radyo dalgalarının yayılımına, antenlere, iletim hatlarına, haberleşmeye, alıcı ve vericilere ilişkin esaslar;
Aşağıdaki sistemlerin çalışma prensipleri: — Çok Yüksek Frekans (VHF) haberleşmesi; — Yüksek Frekans (HF) haberleşmesi; — Audio, — Acil Durum Yer Belirleme Vericileri, — Kokpit Ses Kayıt Cihazı, — Çok Yüksek Frekansta çok yönlü hava seyrüsefer istikamet cihazı (VOR
- Very High Frequency omnidirectional range),
— Otomatik Yön Bulucu (ADF -Automatic Direction Finding), — Aletli İniş Sistemi (ILS - Instrument Landing System),— Mikrodalga İniş Sistemi (MLS - Microwave Landing System), — Uçuş Yönlendirme sistemleri, Mesafe Ölçme Ekipmanları (DME - Distance Measuring Equipment),— Çok Düşük Frekans ve hiberbolik navigasyon (VLF/Omega), — Doppler seyfüsefer, — Saha seyrüsefer, RNAV sistemleri, — Uçuş Yönetim Sistemleri, — Küresel Konum Belirleme Sistemi (GPS), Küresel
Seyrüsefer Uydu Sistemleri (GNSS), — Ataletsel Seyrüsefer Sistemi, — Hava Trafik Kontrol alıcı verici cihazı, ikincil gözetim radarı, — Trafik Uyarı ve Çarpışmayı Önleme Sistemi (TCAS), — Hava sakınma radarı, — Radyo altimetre, — ARINC haberleşme ve raporlama. |
- |
13 |
Haberleşme/Seyrüsefer (ATA 23/24) |
Radyo dalgalarının yayılımına, antenlere, iletim hatlarına, haberleşmeye, alıcı ve vericilere ilişkin esaslar;
Aşağıdaki sistemlerin çalışma prensipleri: — Çok Yüksek Frekans (VHF) haberleşmesi; — Yüksek Frekans (HF) haberleşmesi; — Audio, — Acil Durum Yer Belirleme Vericileri, — Kokpit Ses Kayıt Cihazı, — Çok Yüksek Frekansta çok yönlü hava seyrüsefer istikamet cihazı (VOR
- Very High Frequency omnidirectional range),
— Otomatik Yön Bulucu (ADF -Automatic Direction Finding), — Aletli İniş Sistemi (ILS - Instrument Landing System),— Mikrodalga İniş Sistemi (MLS - Microwave Landing System), — Uçuş Yönlendirme sistemleri, Mesafe Ölçme Ekipmanları (DME - Distance Measuring Equipment),— Çok Düşük Frekans ve hiberbolik navigasyon (VLF/Omega), — Doppler seyfüsefer, — Saha seyrüsefer, RNAV sistemleri, — Uçuş Yönetim Sistemleri, — Küresel Konum Belirleme Sistemi (GPS), Küresel
Seyrüsefer Uydu Sistemleri (GNSS), — Ataletsel Seyrüsefer Sistemi, — Hava Trafik Kontrol alıcı verici cihazı, ikincil gözetim radarı, — Trafik Uyarı ve Çarpışmayı Önleme Sistemi (TCAS), — Hava sakınma radarı, — Radyo altimetre, — ARINC haberleşme ve raporlama. |
- |
14 |
Aletler (Haberleşme/Seyrüsefer (ATA 23/24)Cihazlar) (ATA 31) |
Radyo dalgalarının yayılımına, antenlere, iletim hatlarına, haberleşmeye, alıcı ve vericilere ilişkin esaslar;
Aşağıdaki sistemlerin çalışma prensipleri: — Çok Yüksek Frekans (VHF) haberleşmesi; — Yüksek Frekans (HF) haberleşmesi; — Audio, — Acil Durum Yer Belirleme Vericileri, — Kokpit Ses Kayıt Cihazı, — Çok Yüksek Frekansta çok yönlü hava seyrüsefer istikamet cihazı (VOR
- Very High Frequency omnidirectional range),
— Otomatik Yön Bulucu (ADF -Automatic Direction Finding), — Aletli İniş Sistemi (ILS - Instrument Landing System),— Mikrodalga İniş Sistemi (MLS - Microwave Landing System), — Uçuş Yönlendirme sistemleri, Mesafe Ölçme Ekipmanları (DME - Distance Measuring Equipment),— Çok Düşük Frekans ve hiberbolik navigasyon (VLF/Omega), — Doppler seyfüsefer, — Saha seyrüsefer, RNAV sistemleri, — Uçuş Yönetim Sistemleri, — Küresel Konum Belirleme Sistemi (GPS), Küresel
Seyrüsefer Uydu Sistemleri (GNSS), — Ataletsel Seyrüsefer Sistemi, — Hava Trafik Kontrol alıcı verici cihazı, ikincil gözetim radarı, — Trafik Uyarı ve Çarpışmayı Önleme Sistemi (TCAS), — Hava sakınma radarı, — Radyo altimetre, — ARINC haberleşme ve raporlama. |
- |
15 |
final |
Final |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |