TR EN

İLETİŞİM TASARIMINA GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI101 İLETİŞİM TASARIMINA GİRİŞ 1 3 3 7

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Tanışma, ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme, Haftalık Ders Programının açıklanması: İzlence, Kaynakça. Anlatım, Tartışma
2 Literatür taraması İletişim tasarımının tanımları ve ortak noktaları. İletişimin tasarımının temel öğeleri Anlatım, Tartışma
3 Literatür taraması Reklam tasarımının dünyada ve Türkiye'de gelişimi Anlatım, Tartışma
4 Literatür taraması Göstergebilim ve iletişim tasarımları Anlatım, Tartışma
5 Literatür taraması Göstergebilimde Reklam tasarımı analizleri Anlatım, Tartışma
6 Literatür taraması Tüketici araştırmalarının yanında, reklam öncesi ve sonrası değerlendirme araştırmaları Anlatım, Tartışma
7 Literatür taraması Örgütsel iletişim, kişilerarası iletişim, kitlesel iletişim Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Şirketlerin; reklam, sektör, ürün, tüketici ve diğer konularda yaptıkları çalışmalar nelerdir? Anlatım, Tartışma
10 Literatür taraması İletişim araçları; fotoğraf, telgraf, telefon, telefaks (ses ve görüntü kaydetme araçları plak ve cdler) Anlatım, Tartışma
11 Literatür taraması Örnek reklam tasarımı fikirlerinin geliştirilme süreci Anlatım, Tartışma
12 Literatür taraması Örnek reklam tasarımı çalışmasının sınanması Anlatım, Tartışma
13 Literatür taraması Kitlesel iletişimde tasarımın nasıl gerçekleştirildiği Anlatım, Tartışma
14 Literatür taraması İletişim tasarımının kanalları Anlatım, Tartışma
15 Literatür taraması Görsel iletişim çözümlemeleri Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -