TR EN

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI VE REKLAM STRATEJİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI371 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI VE REKLAM STRATEJİLERİ 5 3 3 8

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen bireysel, psikolojik, sosyo kültürel ve çevresel faktörleri incelemeyi amaçlar. Reklam stratejilerinin tüketici davranışlarıyla nasıl şekillendiğini anlamak ve uygulamalı örneklerle analiz etmek hedeflenmektedir.
İçerik: Bu derste, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen psikolojik, sosyolojik ve kültürel faktörler incelenir. Tüketici karar süreci, algı, motivasyon, tutum, kişilik ve yaşam tarzı gibi bireysel etmenlerle; aile, referans grupları ve kültür gibi çevresel etkenler ele alınır. Dijitalleşmenin tüketici davranışlarına etkisi, etik tüketim ve sürdürülebilirlik konuları da kapsam dahilindedir. Ders, kuramsal bilgilerle birlikte vaka analizleri ve reklam örnekleriyle desteklenir.Dijitalleşmenin tüketici davranışlarına etkisi, etik tüketim ve sürdürülebilirlik konuları da kapsam dahilindedir. Ders, kuramsal bilgilerle birlikte vaka analizleri ve reklam örnekleriyle desteklenir.