DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HIT349 |
DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin temel amacı öğrencilere dijital içerik üretimiyle ilgili bilgileri aktarmaktadır. Bu doğrultuda derste dijital platform kullanıcılarının medya tüketim alışkanlıkları çözümlenecek, yüksek etkileşime sahip bir içeriğin taşıması gereken özellikler açıklanacaktır. |
İçerik: |
Bu derste geleneksel medyadan yeni medyaya içerik kavramı ele alınacak ve bu süreç içinde dijital içerik kavramı irdelenecektir. Daha sonrasında dijital içerik platformlarının ortaya çıkmasıyla izleyici kitlesinde varlık bulan yeni tüketim alışkanlıkları ve yeni medya talepleri üzerinde durulacaktır. Bu bağlamda kurumsal amaçlı içerik üretimin nasıl yürütülmesi gerektiği anlatılacaktır. |