| Amaç: |
Bu ders, bilgisayar grafiklerinde içerisinde, 3D geometrik dönüşümleri,3D de pencereleme,Arka yüzeylerin eleminasyonu algoritmaları,Işın izleme,Kırpmanın da içinde olduğu Grafik işlem hattı,yüzey desen kaplama olduğu temel prensip ve algoritmaları kapsar.Ayrıca OpenGL grafik kütüphanesi hakkında bilgi sağlar. |
| İçerik: |
Ders,
1.Giriş, Motivasyon, Amaç, Tarihçe 2.Grafik Sistemleri ve Modelleri 3.Grafik Programlama: OpenGL ile Başlarken 4.OpenGL'de Giriş ve Etkileşim 5.2B ve 3B'de geometrik nesneler ve dönüşümler, homojen koordinatlar, matris gösterimi, pencereler ve bakış açıları 6.3D, projeksiyonlar, gizli yüzey kaldırmada görüntüleme 7.Işık, gölgelendirme ve materyaller. Aydınlatma ve Gölgeleme, ışık kaynakları,(yüzey detayları, ışın izleme, radyoaktiflik) konularını içerir. |