TR EN

BİLGİSAYARDA GRAFİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BIL412 BİLGİSAYARDA GRAFİK 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, bilgisayar grafiklerinde içerisinde, 3D geometrik dönüşümleri,3D de pencereleme,Arka yüzeylerin eleminasyonu algoritmaları,Işın izleme,Kırpmanın da içinde olduğu Grafik işlem hattı,yüzey desen kaplama olduğu temel prensip ve algoritmaları kapsar.Ayrıca OpenGL grafik kütüphanesi hakkında bilgi sağlar.
İçerik: Ders, 1.Giriş, Motivasyon, Amaç, Tarihçe 2.Grafik Sistemleri ve Modelleri 3.Grafik Programlama: OpenGL ile Başlarken 4.OpenGL'de Giriş ve Etkileşim 5.2B ve 3B'de geometrik nesneler ve dönüşümler, homojen koordinatlar, matris gösterimi, pencereler ve bakış açıları 6.3D, projeksiyonlar, gizli yüzey kaldırmada görüntüleme 7.Işık, gölgelendirme ve materyaller. Aydınlatma ve Gölgeleme, ışık kaynakları,(yüzey detayları, ışın izleme, radyoaktiflik) konularını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Grafik Sistemleri ve Modellerini tanır
OpenGL'de Etkileşimleri modeller
2B ve 3B'de geometrik nesneler ve dönüşümleri gerçekleştirir, homojen koordinatlar, matris gösterimi, pencereler ve bakış açılarını oluşturur
3D, projeksiyonlar, gizli yüzey kaldırmada görüntüleme yapar.
Aydınlatma ve Gölgeleme oluşturur, ışık kaynakları, (yüzey detayları, ışın izleme, radyoaktiflik) gibi nesneleri modelleyebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş, Motivasyon, Amaç, Tarihçe -
2 - Grafik Sistemleri ve Modelleri -
3 - Grafik Sistemleri ve Modelleri -
4 - Grafik Programlama: OpenGL -
5 - Grafik Programlama: OpenGL -
6 - OpenGL'de Giriş ve Etkileşim -
7 - 2B ve 3B'de geometrik nesneler ve dönüşümler, homojen koordinatlar, matris gösterimi, pencereler ve bakış açıları -
8 - ARA SINAV -
9 - 3D, projeksiyonlar, gizli yüzey kaldırmada görüntüleme -
10 - 3D, projeksiyonlar, gizli yüzey kaldırmada görüntüleme -
11 - 3D, projeksiyonlar, gizli yüzey kaldırmada görüntüleme -
12 - 3D, projeksiyonlar, gizli yüzey kaldırmada görüntüleme -
13 - Işık, gölgelendirme ve materyaller. Aydınlatma ve Gölgeleme, ışık kaynakları, (yüzey detayları, ışın izleme, radyoaktiflik) -
14 - Işık, gölgelendirme ve materyaller. Aydınlatma ve Gölgeleme, ışık kaynakları, (yüzey detayları, ışın izleme, radyoaktiflik) -
15 - Işık, gölgelendirme ve materyaller. Aydınlatma ve Gölgeleme, ışık kaynakları, (yüzey detayları, ışın izleme, radyoaktiflik) -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Edward Angel, OpenGL : A primer, 2nd edition, Addison-Wesley, 2005

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 30
Ödev Değerlendirme 1 10
Kısa Sınav 1 10
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 4 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayar Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Bilgisayar Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri, olasılık ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili mühendislik konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında bir bilgisayar modeli tasarlar.
4
2
Belirli bir kavramsal modeli bilgisayar ortamında modern yöntemlerle tasarlar.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayar Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
4
2
Bilgisayar Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
3
3
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
4
2
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
3
3
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
4
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
2
2
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
4
2
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 10 30
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 2 1 2
Kısa Sınav Hazırlığı 2 4 8
TOPLAM 58 0 147
Genel Toplam 147
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0