Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GRA357 |
UYGULAMALI GÖRSEL TASARIM İLKELERİ |
5 |
4 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. İREM FULYA ÖZKAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilere görsel tasarımın temel ilkelerini kavratmak ve uygulama süreçlerinde bu ilkeleri etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır. |
İçerik: |
Ders kapsamında, görsel metaforlar, anlatı stratejileri, kavramsal tasarım ve imge oluşturma süreçleri ele alınarak, öğrencilerin temel tasarım ilkelerini kullanarak soyut kavramları etkili ve anlam yüklü görsellerle ifade etmeleri sağlanacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Görselleştirme tekniklerini, metafor, ironi, alegori ve sembolik anlatım gibi temel kavramları tanımlar. (Define, Bloom 1) |
Kavramsal fikirleri etkili görsellerle ifade etmek için uygun görselleştirme yöntemlerini kullanır. (Implement, Bloom 3) |
Görsel dilin çok katmanlı yapısını çözümleyerek, farklı tasarım bağlamlarında anlatım tekniklerini değerlendirir. (Differentiate, Bloom 4) |
Görselleştirme sürecinde seçilen anlatım stratejilerinin estetik, iletişimsel ve kavramsal yönlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. (Critique, Bloom 5) |
Görsel anlatım tekniklerini özgün tasarımlar üretmek için kullanarak, yaratıcı ve yenilikçi görseller oluşturur. (Design, Bloom 6) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama. |
Görsel Düşünme ve Temel Kavramlar. |
Anlatım. |
2 |
Literatür tarama. |
Görsel Hiyerarşi ve Kompozisyon Stratejileri. |
Anlatım. |
3 |
Literatür tarama. |
Proje: Görsel Metafor ve Alegorik Anlatım. |
Uygulama. |
4 |
Literatür tarama. |
Duygusal ve Kavramsal Görselleştirme. |
Uygulama. |
5 |
Literatür tarama. |
Proje:İroni ve Mizahi Anlatım Teknikleri. |
Anlatım. |
6 |
Literatür tarama. |
Görselleştirme süreçlerinin işlevi, tasarımın iletişimdeki rolü, görsel dilin temel öğeleri. Görsel okuma ve analiz çalışmaları. |
Uygulama. |
7 |
Literatür tarama. |
Proje: Tipografi ile Anlam Yaratma. |
Uygulama. |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Fikir ve malzeme hazırlığı. |
Çok Katmanlı Anlam Üretme Teknikleri. |
Anlatım. |
10 |
Fikir ve malzeme hazırlığı. |
Proje: Bağlam ve Kültürel Referanslar ile Görselleştirme. |
Uygulama. |
11 |
Fikir ve malzeme hazırlığı. |
Görsel Hikâye Anlatımı. |
Anlatım. |
12 |
Fikir ve malzeme hazırlığı. |
Proje: Deneysel Görsel Tasarım ve Alternatif Yaklaşımlar. |
Uygulama. |
13 |
Fikir ve malzeme hazırlığı. |
Tasarım ilkeleri uygulamaları. |
Anlatım. |
14 |
Fikir ve malzeme hazırlığı. |
Proje: Yaratıcı Reklam Kampanyası Tasarımı. |
Uygulama. |
15 |
Fikir ve malzeme hazırlığı. |
Proje: Yaratıcı Reklam Kampanyası Tasarımı. |
Uygulama. |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Arnheim, R. (2013). Sanatta Görsel Düşünme. Remzi Kitabevi. |
Dondis, D. A. (2006). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımın Temelleri. Remzi Kitabevi. |
Barthes, R. (2018). Göstergebilimsel Serüven. Yapı Kredi Yayınları. |
Özdem, C. (2019). Grafik Tasarım ve Görsel Kültür: Tasarımın Anlamı ve Etkileri. İletişim Yayınları. |
Tüfekçi, F. (2015). Görsel Kültür ve İletişim: Görselliğin Sosyal Yaşam Üzerindeki Etkileri. Der Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
100 |
|
|
TOPLAM |
1 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
2 |
2 |
4 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
2 |
2 |
4 |
Uygulama |
6 |
12 |
72 |
Yerinde Uygulama |
2 |
2 |
4 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
27 |
0 |
141 |
|
Genel Toplam |
141 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|