Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GRA251 |
İLLUSTRASYON I |
3 |
4 |
2 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Arş.Gör. CEREN İREN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bir düşünceyi veya bir kavramı görsel olarak anlatma ve bu anlatım için gerekli teorik bilgi ve uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
İllüstrasyon ve ilgili sanat alanındaki anahtar terimleri, estetik ve teknik bilgileri,İllüstrasyonun problem çözücü, bilgilendirici, eğitici, eğlendirici, hikaye anlatıcı gibi yönleriyle görsel bir şekilde iletilmesini, Deneysel metotlarla tasarım bilincini ve uygulama tekniklerini geliştirmeyi kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İllüstrasyonun grafik sanatlardaki kullanım alanlarını bilir. |
Gerçekçi bir görüntüden illüstrasyona geçişini, başkalaşımını, dönüşümünü açıklar. |
Bir bilgiyi veya bir öyküyü çizime dayalı olarak anlatma becerisi gösterir. |
Bilgisayar destekli eğitimin öncesi ve sonrasına katkıda bulunacak uygulamalar yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Araştırma |
İllüstrasyon tarihi, ders tanımı ve illüstrasyonun kullanım alanları, İllüstrasyon sanatçılardan örnekler, Gerekli malzemelerin tanıtılması, Çizgi çalışmasıyla öğrencilerin illüstratif bakış ve becerilerini değerlendirme |
Anlatım, uygulama |
2 |
Araştırma |
Çizgi ve renk çalışmaları |
Anlatım, uygulama |
3 |
Araştırma |
El yapımı harf ve çizim ile metin-imge birlikteliği |
Anlatım, uygulama |
4 |
Araştırma |
Absürd, avangard, fantezi veya etik öğelerden birini içeren afiş, poster, broşür |
Anlatım, uygulama |
5 |
Araştırma |
Portre, Değişik malzeme ve tekniklerle yorumlama, Portreye çerçeve çalışması, Süsleme ve bezeme |
Anlatım, uygulama |
6 |
Araştırma |
Fotoğraftan illüstrasyona geçiş |
Anlatım, uygulama |
7 |
Araştırma |
Görsel metafor |
Anlatım, uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Araştırma |
Gözlemsel çizim. Defter üzerine uygulama (Eskiz defteri) |
Anlatım, uygulama |
10 |
Araştırma |
Hikaye anlatıcılığı, kitap resimleme |
Anlatım, uygulama |
11 |
Araştırma |
Hikaye anlatıcılığı, kitap resimleme |
Anlatım, uygulama |
12 |
Araştırma |
Kolaj, Çizim ve karışık malzeme kullanarak yapılacak |
Anlatım, uygulama |
13 |
Araştırma |
Tebrik kartı, Özel günler için |
Anlatım, uygulama |
14 |
Araştırma |
Sanat tarihinde önemli bir tablonun illüstratif yorumu |
Anlatım, uygulama |
15 |
Araştırma |
Keçeli kalemle soyut veya geometrik kompozisyonlar |
Anlatım, uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Souter, N&T. (2012). The Illustration Handbook, Chartwell Books; Reprint edition. |
Wigan, M. (2014). Text And Image, Routledge; 1 edition. (M. Wigan) |
Heller, S. & M. Arisman. (2000). The Education Of An Illustrator, Allworth Press; 1 edition. |
Hamm, J. (2000). Drawing The Head And Figure, TarcherPerigee; Later Printing Used edition. (J. Hamm), |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
12 |
4 |
48 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
12 |
3 |
36 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
40 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|