Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRA371 | ÖZGÜN BASKI ATÖLYESİ | 5 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. METİN KUŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Güncel baskı tekniklerinin temelini oluşturan geleneksel ve ilkesel baskı yöntemlerini tasarım ve uygulamalı olarak yaptırarak baskı süreçlerini anlaşılır kılmak ve kavratmak. |
İçerik: | Temel baskı tekniklerine uygun tasarımlar ve baskı uygulamaları yapmak. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenci temel baskı tekniklerini ve materyallerini en yalın haliyle kullanımını deneyimler. (experiment, bloom 3) |
Görme, kavrama, düşünme ve düşünceyi baskı tekniğinin olanaklarına göre görselleştirme ve uygulama becerisi geliştirir. (improve, bloom 6) |
Bütün süreci, sanal olmayan materyallerle çalışma, tasarımlama ve uygulama detaylarını deneyimler. (experiment, bloom 3) |
Bütün süreci, sanal olmayan materyallerle çalışma, tasarımlama ve uygulama detaylarını deneyimler. (experiment, bloom 3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Örnek uygulamaların incelenmesi, kullanılan malzemenin hazırlanması | Ders amaç ve içeriği, kapsamı, uygulamalar, malzemeler . | Anlatım, örneklerin sunumu, malzeme deneme ve inceleme. |
2 | Baskıda kullanılacak boya, kağıt ve malzemenin hazırlanması | Mono Baskı anlatım ve tasarım, örnek uygulama. | Anlatım, gösterim, örnek uygulama ve atölye çalışması. |
3 | Malzeme hazırlığı ve uygulama | Mono Baskı, baskı süreci, kurutma ve sonuçların incelenmesi | Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama. |
4 | Tekniğin incelenmesi | Şablon baskı, tek renk baskı için tasarım ve örneklerin incelenmesi | Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama. |
5 | Teknik uygulama | Tek renk şablon baskı uygulama | Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama. |
6 | Tekniğin incelenmesi | Üç renk şablon baskı hazırlıkları, tasarım, örneklerin incelenmesi. | Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama. |
7 | Teknik uygulama | Özgün tasarım ve üç renkli uygulama çalışmaları | Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Teknik uygulama | Özgün tasarım ve üç renkli uygulama çalışmaları | Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama. |
10 | Tekniğin incelenmesi | Linol Baskı, gelişim süreci, temel ilkeler ve örneklerin incelenmesi. | Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama. |
11 | Uygulama | Linol Baskı için kompozisyon çalışmaları ve eskiz süreci | Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama. |
12 | Uygulama | Linol Baskı için kompozisyon çalışmaları, eskiz süreci ve oyma denemeleri | Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama. |
13 | Uygulama | Linol baskı, anlatım, oyma ve linolün hazırlanması uygulama | Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama. |
14 | Uygulama | Linol baskı uygulamalar | Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama. |
15 | Uygulama | Linol baskı, uygulamalar ve sunum süreci | Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İçmeli, M. 1982.Türkiye'deki özgün baskı sanatı Tuşpa Çevre sorunları ve Türkiye |
Powerpoint sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, ders notu ve uygulama çalışmaları |
Kazı Resim, GÖLÜNÜ Gündüz, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayını, 1972 |
Arnheim R., Görsel Düşünme, 2004, Metis Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
3 | |||||
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
4 | |||||
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
2 | |||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
0 | |||||
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 6 | 6 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 13 | 3 | 39 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |