| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| GRA372 | BASKI TEKNİKLERİ | 6 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Tasarımların, baskıya yönelik hazırlanma aşamalarında renk, form, materyal ve uygulama süreçlerinin temel prensiplerini özgün baskı yöntemleriyle teorik ve uygulamalı olarak öğretmek. |
| İçerik: | Temel özgün baskı tekniklerinin, hazırlanması ve basılması süreçlerini içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Tüm baskı aşamalarını bilir. |
| Baskı aşamalarında karşılaşılabilecek olası problemleri bilir ve çözümler. |
| Baskı için kullanılan temel terminolojiyi ve farklı baskı tekniklerini bilir. |
| Farklı teknikler kullanarak baskı aşamalarını deneyimler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Araştırma | Basım Tarihi, Baskı tekniklerinin hakkında önbilgi verilmesi, Baskı tarihi, Çin’de matbaanın bulunuşu İlk Matbaa John Gutenberg, Osmanlıda matbaa İbrahim Müteferrika. Patates Baskı, Yüksek baskı | Sunum, Anlatım |
| 2 | Araştırma | Ağaç baskı linolyum baskı, klişe baskı yüksek baskı, tümsek baskı tipo baskı, tipo baskının özellikleri, kullanılan malzemeler | Sunum, Anlatım |
| 3 | Araştırma | Tipo Baskı Makineleri, baskı teknikleri, varak ve gofre baskı | Sunum, Anlatım |
| 4 | Uygulama | Flekso baskı tekniği, çalışma prensibi, Flekso baskı makineleri ve özellikleri. Doktor Blade sıyırma sistemi | Uygulama |
| 5 | Uygulama | Flekso baskıda kullanılan baskı altı materyalleri ve kulanım alanları, Flekso baskı mürekkepleri, özellikleri, Flekso kalıbı hazırlama yöntemleri. Flekso baskı tramları. | Uygulama |
| 6 | Uygulama | Elek Baskı Serigraf baskı tekniği, gelişim aşaması, ipek çeşitleri, mürekkepleri | Uygulama |
| 7 | Uygulama | Serigraf baskı tekniği, gelişim aşaması, ipek çeşitleri, mürekkepleri | Uygulama |
| 8 | Uygulama | Tampon baskı tekniği, Düz baskı Ofset baskı makinelerinin çalışma mantığı, çalışma şekilleri, şematik olarak gösterilmesi, | Uygulama |
| 9 | Araştırma | Web (rotasyon) ofset baskı makineleri, gazete makinelerinin şematik olarak gösterilmesi. | Sunum, Anlatım |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Uygulama | Teneke Ofset Baskı Sistemi, çalışma şekli, kullanılan hammadde ve yardımcı maddeler | Uygulama |
| 12 | Uygulama | Çukur Baskı Tifdruk baskı tekniği, çalışma şekli, makine özellikleri, Tifdruk baskıda kullanılan baskı altı materyalleri ve kullanım alanları. | Uygulama |
| 13 | Uygulama | Tifdruk baskıda kullanılan mürekkepler ve özellikleri, Tifdruk baskıda kalıp hazırlama, Tifdruk baskıdaki tramın özellikleri. Korozyon işlemi ve önemi. | Uygulama |
| 14 | Uygulama | Dijital Baskı Tekniği | Uygulama |
| 15 | Uygulama | - | Uygulama |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| İçmeli, M. 1982.Türkiye'deki özgün baskı sanatı Tuşpa Çevre sorunları ve Türkiye |
| Kazı Resim, GÖLÜNÜ Gündüz, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi GSFakültesi Yayını, 1972 |
| Powerpoint sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, ders notu ve uygulama çalışmaları |
| Arnheim R., Görsel Düşünme, 2004, Metis Yayınları. |
| Sarıkavak N.K., Kaligrafik Ve Tipografik Deneysel Tasarımlar, 2017, Hayalpereset Kitapevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
3 | |||||
| 2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
0 | |||||
| 2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
4 | |||||
| 3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
4 | |||||
| 2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
0 | |||||
| 3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
3 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 4 | 4 | 16 |
| Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 4 | 4 | 16 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 42 | 0 | 125 |
| Genel Toplam | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |