Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ICM356 | ŞEHİRCİLİK VE KENTSEL PLANLAMA TARİHİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN KUŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, modern kentin ve kentsel planlama disiplininin evrimini, ilgili dönemlerin toplumsal, ekonomik, politik koşulları ve kültürel yapısı süreci içerisinde, kentsel mekândaki sürdürülebilir dönüşümleri planlama becerisi kazandırmak |
İçerik: | Modern ve modern öncesi kentlerin ortaya çıkış dinamikleri, sanayi devrimi ve sonrası kentlerin yapısı, kentsel planlama tarihinde ortaya çıkan farklı planlama yaklaşımlarının fordizm, post-fordizm, modernizm, post-modernizm ve küreselleşme kavramları ile olan ilişkisi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kentlerin kentsel planlamada tarihsel gelişim süreçlerini tanımlar. |
Kentlerin tarihsel gelişim ve dönüşüm süreçlerini toplumsal, ekonomik, politik koşulları ve kültürel yapısı süreci içerisinde anlatır. |
Kentlerin tarihsel gelişim içerisinde kentsel planlama tarihinde ortaya çıkan farklı planlama yaklaşımlarının örnekleyebilir. |
Günümüz kentsel mekânlarındaki sürdürülebilir dönüşümleri belirler. |
Kentsel planlama tarihinde ortaya çıkan farklı planlama yaklaşımlarının ve küreselleşme kavramları ile olan ilişkilerini keşfeder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Dersin tanıtımı, kent ve şehir tanımları | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
2 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Antik Roma Dönemi Şehirleri | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
3 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Ortaçağ Şehirleri | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
4 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Rönesans Şehirleri | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
5 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Endüstri Devrimi Sonrası Şehirler | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
6 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | İdeal Kent | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
7 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Kentli ve kentleşme kavramları | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Bahçe Şehir Modeli | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
10 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Fütürist Şehir Citta Nuova | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
11 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Güzel Şehir Modeli | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
12 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Bir Endüstri Kenti | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
13 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Broadacre City | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
14 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Işıyan Şehir | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
15 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Arcosanti ve Sakin Şehir | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Erginöz, M.A. (2012). Mimarlık ve şehircilik tarihi, İstanbul: Arion Basım Yayın. |
Ragon, M. (2010). Modern mimarlık ve şehircilik tarihi. İstanbul: Kabalcı Yayınevi. |
Bumin, K.(1990). Demokrasi arayışında kent. İstanbul: İz Yayınları. |
Hall, P. (1992). Urban and regional planning. England: Routledge. |
Jacobs, J. (2011). Büyük Amerikan şehirlerinin ölümü ve yaşamı. İstanbul: Metis Yayıncılık. |
Levine, N. (2015). The urbanism of Frank Lloyd Wright, New York: Princeton University Press |
Mumford, L. (1968). City in history - its origins, ıts transformations, and ıts prospects. USA: Mariner Books |
Lefebvre, H. (2013). Kentsel devrim. İstanbul: Sel Yayıncılık. |
Ersoy, M.(Ed.) (2015). Kentsel planlama kuramları. Ankara: İmge Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
||||||
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
||||||
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
||||||
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
||||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
||||||
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 12 | 3 | 36 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |