TR EN

GÖRSEL ALGI VE REKLAMCILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT376 GÖRSEL ALGI VE REKLAMCILIK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. METİN KUŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, görme, algılama ve görsel ifade becerilerini geliştirmek, reklamcılık alanında bunların nasıl kullanıldığını göstermek ve bir proje eşliğinde bu ifade şekillerini ortaya koymaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği, reklamcılık temel ilkelerini ve reklam türlerini tanımlamak ve reklam kültürü içerikli tasarımlar yapmayı kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Görme, algılama ve ifade etme becerilerini geliştirerek görsel mesajlar oluşturur
Geniş kapsamlı bir görsel proje tasarlar ve yaratıcı düşünerek bu projeyi görselleştirir.
Reklam yazma ve yaratam sürecine kullanılan kavramları tanımlar.
Gestalt ilkelerini ileri düzeyde kullanır.
İletişim Tasarım bilimin ilkelerini kullanarak bir iletişim kampanyası hazırlar.
Adobe Creative Cloud konsolundaki programları ileri düzeyde kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihçesi Tartışma
2 İlgili kitaptan bölümleri oku. Reklamın amaçları reklam mesajları ve etkileri Anlatma, Problem Çözme
3 İlgili kitaptan bölümleri oku. İkna ve İkna odaklı reklam mesajları Anlatma, Örnek Olay, Problem Çözme
4 İlgili kitaptan bölümleri oku. Gestalt kuramı Anlatma, Bireysel Çalışma
5 İlgili kitaptan bölümleri oku. Reklam türleri Anlatma, Problem Çözme
6 İlgili kitaptan bölümleri oku. Reklam ve hedef kitle Anlatma
7 İlgili kitaptan bölümleri oku. Reklam ve Hedef Kitle Bireysel Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 İlgili kitaptan bölümleri oku. Reklam Kültür ve Mit Bireysel Çalışma
10 İlgili kitaptan bölümleri oku. Reklam ortamları Bireysel Çalışma
11 İlgili kitaptan bölümleri oku. Reklam ortamları Bireysel Çalışma
12 İlgili kitaptan bölümleri oku. Gazete ve dergi reklamlarının özellikleri Bireysel Çalışma
13 - Televizyon reklamında prodüksiyon Bireysel Çalışma
14 - Storyboard Bireysel Çalışma
15 - Genel Tekrar Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Teker, U. (2002). Grafik Tasarım Reklam. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
Avalin, M. (1997). Reklam Yazma Sanatı. İstanbul. Epsilon Yayınları.
Sansarcı, E., Güler Ertan, Emin Sansarcı. (2016). Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
2
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
2
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
3
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
2
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
3
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 5 12 60
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 18 18
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 10 10
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 21 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0