Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV358 | AVRUPA SİNEMASI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN KUŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Avrupa sinemasında yaşanan değişimin bileşenlerini bölgeler ve ülkeler çerçevesinde tanımlamak ve bunlar arasındaki ilişkiyi eleştirel bir yaklaşımla ortaya koymak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Avrupa sinemasında yaşanan gelişmelerin, sinema akımları ve öncül yönetmenler üzerinden değerlendirilmesi, günümüz Avrupa sinemasında yer edinmiş önemli sinemacılar ve onların eserleri hakkında tartışmak. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Günümüz dünya sinemasında yapım, dağıtım ve gösterim alanlarındaki eğilimlerin ana hatlarını açıklar. |
Avrupa sinemasında öne çıkan farklı sinema anlayışlarını tanır. |
İtalya, Fransa ve İskandinav ülkelerinde ortaya çıkan “Yeni Gerçekçilik”, “Fransız Yeni Dalgası” ve “Dogma 95” gibi yeni sinema akımlarını tanır. |
Dünya sinemasındaki, popüler aksiyon/bilim-kurgu filmleri ve bağımsız sinema örnekleriyle karşılığını bulan iki temel eğilimi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Avrupa Sinema Tarihi 1895-1950 | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
2 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Avrupa Sinema Tarihi 1950-2000 | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
3 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | İtalyan Yeni Gerçekçiliği | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
4 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | İtalyan Yeni Gerçekçilik Sineması yönetmenlerinden Roberto Rosselini'nin Savaş Üçlemesinin izlenip tartışılması | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
5 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Fransız Yeni Dalgası | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
6 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Fransız Yeni Dalga Sineması yönetmenlerinden Françoise Truffaut 400 Darbe ve Jean-Luc Godard'ın Serseri Aşıklar filmlerin izlenip tartışılması | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
7 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Dogma 95 Akımı | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Dogma 95 Akımı Yönetmenlerinden Thomas Vinterberg'in Şölen ve Lars von Trier'in Karanlıkta Dans filmlerinin izlenip tartışılması | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
10 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Alman Yeni Dalgası | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
11 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Alman Yeni Dalgası yönetmenlerinden Wim Wenders'in Berlin Üzerindeki Gökyüzü ve Rainer Werner Fassbinder'in Bir Evliligin Öyküsü filmlerinin izlenip tartışılması | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
12 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | İngiliz Sinema Enstitüsü ve Özgür Sinema | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
13 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Avrupa'nın çeşitli ülkelerinden önemli film ve yönetmenler: Roy Andersson, Werner Herzog, Mike Leigh, Ken Loach, Pedro Almodóvar, Michael Haneke, Bela Tarr gibi yönetmenler ve filmografileri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
14 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Avrupa Sinemasını ürünlerinin endüstriyel dağıtım sürecindeki yeri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
15 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Avrupa Film Festivalleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akbulut, D. (2012). Sinemanın İlkeleri Avrupa Sineması. İstanbul: Kare Yayınları. |
Aitken, I. (2015). Avrupa Sinema Kuramları. Selin Akgül, Başak Erzi ve Zahit Atam (çev.). İstanbul: Doruk Yayınları. |
Novell-Smith, G. (2003). Dünya Sinema Tarihi. Ahmet Fethi (Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi. |
Oylum, R. (2017). Alman Sineması. İstanbul: Seyyah Kitap. |
Lanzoni, R. F. (2015). Başlangıcından Günümüze Fransız Sineması. Ertan Yılmaz (çev.). İstanbul: Küre Yayınları. |
Wiegand, C. (2011). Fransız Yeni Dalga Sineması. Serdar Güneri (çev.). İstanbul: Kalkedon Yayınları. |
Oylum, R. (2016). Rus Sineması. İstanbul: Seyyah Kitap. |
Doğan, E. (2016). Amerikan ve İngiliz Sinemasında Karşılaştırmalı Olarak Darwin ve Darwinizm. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir. |
Monaco, J. (2002). Bir film Nasıl Okunur?. Ertan Yılmaz (çev.). İstanbul: Oğlak Yayınları. |
Kracauer, S. (2012). Caligari'den Hitler'e. Ertan Yılmaz (çev.). Ankara: De Ki Basım Yayım. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
||||||
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
||||||
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
||||||
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
||||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
||||||
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 8 | 3 | 24 |
Ödev | 7 | 3 | 21 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 3 | 3 | 9 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |