Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV359 | STORYBOARD ÇİZİM TEKNİKLERİ | 5 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN KUŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ders, öğrencilerin görsel anlatım ve planlama yeteneğini artırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bir senaryonun çeşitli teknikler sayesinde görsel bir hikâyeye nasıl dönüştürülebileceği: bir 'storyboard'un yapımdaki yeri ve gerekliliği keşfedilecektir. Ders boyunca, fil ve animasyonlardan değişik örnekler yardımıyla 'storyboard' oluşum süreci incelenecektir. Derste, ayrıca temel çizim teknikleri, konsept tasarımı, 3D görselleştirme ve dijital film üretim olanakları incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Görsel hikaye anlatımını yeteneği gelişir. |
Görsel iletişim ve ardışık düzen kurma yeteneği gelişir. |
Senaryo çözümlemesi ve kompozisyon estetiği yetişi kazanır. |
Temel üç boyut görselleştirme becerisini mesleği ile ilgili projelere uygular. |
Görsel düşünme ve çekim öncesi planlama becerisi gelişir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okuma ve Araştırma | Temel Perspektif | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
2 | Okuma ve Araştırma | Hareket Çizimi | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
3 | Okuma ve Araştırma | Kompozisyon, Sahneleme, Işık | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
4 | Okuma ve Araştırma | Senaryoyu Anlamak ve Parçalamak | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
5 | Okuma ve Araştırma | Sahne Türleri, Sahne Akışı, Kamera Geçişleri | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
6 | Okuma ve Araştırma | Gözü Yönlendirmek, Duygu, His ve Bilgi | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
7 | Okuma ve Araştırma | Uzay ve Zamanın Devamlılığı | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma ve Araştırma | Teknolojinin Yararları | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
10 | Okuma ve Araştırma | Temel 3B Görselleştirme | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
11 | Okuma ve Araştırma | Storyboard'dan projeye işleyiş sürecine dair | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
12 | Okuma ve Araştırma | İmajları Sorgulamak | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
13 | Okuma ve Araştırma | Tüm konuların Özeti | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
14 | Okuma ve Araştırma | Sorgulama ve Yardım Eleştirisi | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
15 | Okuma ve Araştırma | Ödev Yorumları | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Cristiano, G. (2012). The Storyboard Artist. San Francisco: Michael Wiese Productions. |
Stam, R. (2014). Sinema Teorisine Giriş. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
Mecado, G. (2011). Sinemacının Gözü. İstanbul: Hil Yayın. |
Vineyard, J. (2010). Sinemada Çekim Teknikleri. İstanbul: İstanbul Organizasyon. |
Parramon, M. J. (1995). Çizim ve Resim Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
May, R. (2019). Yaratma Cesareti. İstanbul Metis. |
Brown, B. (2014). Sinematografi - Kuram ve Uygulama. İstanbul: Hil Yayın. |
Eisenstein, S. M. (2006). Sinema Dersleri. İstanbul: Agora Kitaplığı. |
Bergman, I. (2012). Sinematografi İnsan Yüzüdür. İstanbul: Agora Kitaplığı. |
Dmytryk, E. (2020). Sinemada Yönetmenlik. İstanbul: Agora Kitaplığı. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
||||||
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
||||||
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
||||||
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
||||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
||||||
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 3 | 15 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 5 | 2 | 10 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |