Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ICM252 | TASARIM STÜDYOSU II | 4 | 8 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilerin kent merkezinde bir mağaza yapısına ilişkin konsept geliştirmeleri, mekânsal işlevleri analiz etmeleri ve mesleki sunum standartlarına uygun biçimde tasarım çözümlemesi ve sunumu yapabilme yeterliklerini kazanmalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Ders kapsamında, bir mağaza yapısının işlevsel organizasyonunun çözümlemesi, mevcut yapısal verilerin analiz edilerek tasarıma aktarılması, özgün ve işlevsel bir proje önerisinin geliştirilmesi ve bu projenin mesleki sunum standartlarına uygun biçimde temsil edilerek jüriye sunulması konuları ele alınmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mağaza yapısının çevre ve kullanıcı ilişkileri bağlamında işlevsel diyagramlarını oluşturur ve açıklar. |
Kavramsal tasarım sürecini geliştirir ve uygun görselleştirme araçlarıyla ifade eder. |
Kent merkezinde, cadde cepheli iki katlı bir mağazanın işlevsel gereksinimlerini kavramsal çerçevede çözümler ve modellemelerle destekler. |
Mevcut yapısal alanın fiziksel ve teknik koşullarını analiz eder. |
İki katlı mağaza projesini, işlevsel ve mekânsal bütünlük içinde çizimler ve fiziksel/dijital modellerle planlar. |
Tasarım kararlarını, bağlamsal analizlerini ve görsel sunumlarını jüri önünde profesyonel düzeyde savunur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. | Dönem içi çalışılacak olan mevcut projenin tanıtımı, cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı işleyişinin anlatımı, iç ve dış mekan fonksiyon şeması örnek gösterimi | Ppt. Sunum ile görsel gösterimi |
2 | Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı örneklerinden oluşan araştırma dosyası hazırlama | Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması | Yüz yüze değerlendirme |
3 | Örnekleri ile konsept araştırma ve eskiz konsept paftası hazırlanması | Konseptin netleştirilmesi ve 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve leke çalışmaları yapılarak 3 boyutlu modelleme çalışmaları yapılması | Yüz yüze değerlendirme |
4 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, dış cephe ve sokak silüeti araştırması | Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı; dış cephe ve sokak silüeti konu anlatımı 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
5 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, iç ve dış mekan ilişkisi araştırması | Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı iç ve dış mekan ilişkisi konu anlatımı,1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
6 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları iç mekan konseptle düzenlenmiş tefriş elemanları araştırması | Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı iç mekan konseptle düzenlenmiş tefriş elemanları konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
7 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları | Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
8 | Jüri hazırlığı | Ara jüri: 1/50 projelerin değerlendirilmesi | Yüz yüze değerlendirme |
9 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | Ara sınavların değerlendirilmesi. 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
10 | - | ARA SINAV | - |
11 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe, vitrin, peyzaj ve iç mekan çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
12 | 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma | 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe, vitrin, peyzaj ve iç mekan çizim çalışmaları ve 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları ve 1/10 ve 1/5 nokta detaylarının geliştirilmesi | Yüz yüze değerlendirme |
13 | 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma | 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe, vitrin, peyzaj ve iç mekan çizim çalışmaları ve 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları 1/10 ve 1/5 nokta detaylarının geliştirilmesi | Yüz yüze değerlendirme |
14 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları, Sunum dosyası hazırlama araştırması | 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe, bahçe ve iç mekan çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları ve 1/10 ve 1/5 nokta detaylarının geliştirilmesi | Yüz yüze değerlendirme |
15 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | Sunum dosyası hazırlıkların incelenmesi, 1/50 ve 1/20, 1/10 ve 1/5 nokta detaylarının mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme ve render çalışmaları. | Yüz yüze değerlendirme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aihong, L. (2015). Luxury store design. Artpower International. |
Angel, H. (2004). Strüktür sistemleri. Tasarım Yayın Grubu. |
Bell, S. (1997). Design for outdoor recreation (2nd ed.). Taylor & Francis. |
Ching, F. D. K. (2004). Mimarlık: Biçim, mekân ve düzen (S. Lökçe, Çev.). Yapı Enstitüsü Merkezi Yayınları. (Orijinal eser 1979’da yayımlanmıştır.) |
Ching, F. D. K. (2016). İç mekân tasarımı (B. Elçioğlu, Çev.). Yapı Enstitüsü Merkezi Yayınları. |
Eldem, S. H. (2005). Yapı I–II–III–IV. Birsen Yayınevi. |
Jodidio, P. (2015). Shopping architecture now. Taschen. |
Mesher, L. (2013). İç mekân tasarımında mağaza tasarımı. Literatür Yayıncılık. |
Neufert, E. (2000). Yapı tasarımı. Beta Yayınları. |
Palmer, J., & Dodson, M. (1996). Design and aesthetics. Routledge. |
Pile, J. (1997). Color in interior design. McGraw-Hill. |
Ramsey, C. G., & Sleeper, H. R. (2000). Architectural graphic standards (11th ed.). John Wiley & Sons. |
Shepard, J. (2012). Stores of the year No. 19. RSD Publishing. |
White, E. T. (1986). Space adjacency analysis: Diagramming information for architectural design. Architectural Media Ltd. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
4 | |||||
2 |
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
|
3 | |||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
|
4 | |||||
2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
|
4 | |||||
3 |
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 206 |
Genel Toplam | 206 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |