Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ICM252 | TASARIM STÜDYOSU II | 4 | 8 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanının işlevlerini konsept geliştirerek tasarlama ve sunma becerisini kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanının mekânsal fonksiyonlarının çözümünü, mevcut yapısal şartların analizini ve tasarıma aktarımını, mesleki sunum standartlarına uygun özgün proje tasarımını ve jüri karşısında sunumunu kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tasarım Konseptini görselleştirerek anlatır. |
Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanının tasarımını konseptine bağlı olarak, fonksiyonlara göre ve maketler yardımıyla çözümler. |
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belirler. |
Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanının projesini maketler ve çizimler ile planlar. |
Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı projesinin tasarım ve sunum çalışmasını jüri karşısında savunur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. | Dönem içi çalışılacak olan mevcut projenin tanıtımı, cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı işleyişinin anlatımı, iç ve dış mekan fonksiyon şeması örnek gösterimi | Ppt. Sunum ile görsel gösterimi |
2 | Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı örneklerinden oluşan araştırma dosyası hazırlama | Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi |
3 | Örnekleri ile konsept araştırma ve eskiz konsept paftası hazırlanması | Grup çalışması ile konseptin netleştirilmesi ve 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve maket çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile pafta, eskizlerin ve maketlerin incelenmesi, grup çalışması |
4 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, dış cephe ve sokak silüeti araştırması | Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı; dış cephe ve sokak silüeti konu anlatımı 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve maket çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve maketlerin incelenmesi, grup çalışması |
5 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, iç ve dış mekan ilişkisi araştırması | Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı iç ve dış mekan ilişkisi konu anlatımı,1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve maket çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve maketlerin incelenmesi |
6 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları iç mekan konseptle düzenlenmiş tefriş elemanları araştırması | Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı iç mekan konseptle düzenlenmiş tefriş elemanları konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve maket çalışmaları, gruplar oluşturarak kolaj çalışması ( iç mekan konseptle düzenlenmiş tefriş elemanları ile ilgili paftalar hazırlanması) | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve maketlerin incelenmesi, grup çalışması |
7 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları | Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve maket çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerinve maketlerin incelenmesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Jüri hazırlığı | Ara jüri: 1/50 projelerin ve maketlerin değerlendirilmesi | Yüz yüze değerlendirme |
10 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | Ara sınavların değerlendirilmesi. 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve maket çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
11 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe vitrin iç mekan çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
12 | 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma | 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe vitrin iç mekan çizim çalışmaları ve 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
13 | 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma | 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe vitrin iç mekan çizim çalışmaları ve 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
14 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları, Sunum dosyası hazırlama araştırması | Sunum dosyası hazırlama konu anlatımı, 1/50 ve 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve maket çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
15 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | Sunum dosyası hazırlıkların incelenmesi,1/50 ve 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve maket çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
Neufert, E. (2000), Yapı Tasarımı, İstanbul: Beta Basın Yayım |
Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd. |
Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill |
White, E. (1986), Space Adjacency Analysis: Diagramming Information for Architectural Design, Melbourne: Architectural Media,Ltd. |
Angel, H. (2004), Strüktür Sistemleri, İstanbul: Tasarım Yayın Grubu. |
Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge |
Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
Eldem, S., H. (2005), Yapı I-II-III-IV, İstanbul: Birsen Yayınevi |
Bass, B. (2014), Office Space: The Book, İUniverse |
I-SPACE Vol.4 Office (Space Design: Office of the company) (2012), Seoul: Archiworld Co. |
Yılmaz, B. (2016), Projeler yapılar 2 : Ofisler, İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi |
İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar |
Mesher, L. (2013), İç Mekan Tasarımında Mağaza Tasarımı, İstanbul: Literatür yayıncılık |
Aihong, L. (2015),Luxury store design, Artpower İnternational |
Joidio, P. (2015), Shopping Architecture Now, Taschen |
Shepard, J. (2012), Stores of the year no:19, RSD Publishing |
Bell, S. (1997), Design for Outdoor Recreation, Taylor and Francis Publishing, 2nd Edition |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
4 | |||||
2 |
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
|
3 | |||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
|
4 | |||||
2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
|
4 | |||||
3 |
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 206 |
Genel Toplam | 206 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |