TR EN

TEMEL SANAT EĞİTİMİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GSF121 TEMEL SANAT EĞİTİMİ I 1 4 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. AYSUN CANÇAT
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Görsel algılamanın, görsel düşünmenin temel yapısal öğelerini kavratmak ve bu kavrayışı çeşitli çizim malzemeleriyle uygulayabilme ve görülebilir hale getirme becerisi kazandırma.
İçerik: Görsel tasarımı düzenleyen elemanları (nokta, çizgi, leke vb.) ve ilkeleri (ritm, hareket, denge, birlik, bütünlük, kontrast vb.) konulara yönelik uygulamalarla etüt etmeyi içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenci temel görsel ifade elemanlarını uygular.
Görme, kavrama, görsel düşünme ve düşünceyi görselleştirme becerisi geliştirir. (improve, bloom 6)
Organik ve inorganik formları iki boyutlu yüzey üzerinde, iki boyutlu ve üç boyutlu olarak uygulayarak, gösterir. (demonstrate, bloom 3)
Temel çizim ve uygulama elemanlarını tasarım süreçlerinde kullanır. (use, bloom 3)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Temel sanat kavramı ve temel sanat eğitiminin gerekliliği, tasarım ögelerine genel bakış, malzeme özellikleri, kullanım alanları ve örnek uygulamalar. Anlatma ve tartışma yöntemi
2 Konuyla ilgili okuma ve araştırma Ton basamakları çalışması ve tonal değerlerin temel geometrik formlara ışık-gölge ve lokal ton olarak uygulanması (kurşun kalem uygulaması) Anlatma ve uygulama yöntemi
3 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Tonal Kompozisyon çalışması: ‘Natürmort’ (ölüdoğa) (kurşun kalem uygulaması) Anlatma ve uygulama yöntemi
4 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Çizgisel ton basamakları çalışması ve çizgisel, çoklu nesne etüdü (rapido uygulaması) Anlatma ve uygulama yöntemi
5 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Çizgi ile nesne etüdü ve çizgi ile hacim kazandırma çalışmaları (rapido uygulaması) Anlatma ve uygulama yöntemi
6 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Çizgisel kompozisyon çalışması: ‘enteryör’ (içmekan) (rapido uygulaması) Anlatma ve uygulama yöntemi
7 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Nokta çalışmaları ve noktanın kullanımına örnek çalışmaların sunumu, nokta ile ton basamakları çalışması. (rapido uygulaması) Anlatma ve uygulama yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Nokta ile hacim kazandırma çalışmaları, temel geometrik formlar ve ışık-gölge etüdü (rapido uygulaması) Anlatma ve uygulama yöntemi
10 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Nokta ile tekli ve çoklu nesne etüdleri ve modlaj, kompozisyon: ‘natürmort’ (rapido uygulaması) Anlatma ve uygulama yöntemi
11 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Lavi çalışmaları, ton basamakları çalışması, ‘açık-koyu’,’ kontrast-pasaj’ kavramları (Çini mürekkebi uygulaması) Anlatma ve uygulama yöntemi
12 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Komposizyon çalışmaları için farklı öneriler içeren eskizlerin hazırlanması (Çini mürekkebi uygulaması) Anlatma ve uygulama yöntemi
13 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Kompozisyon çalışmasının uygulanması (Çini mürekkebi uygulaması) Anlatma ve uygulama yöntemi
14 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Serbest sepya ve monokrom denemeleri ve eskizleri (Suluboya uygulaması) Anlatma ve uygulama yöntemi
15 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Monokrom kompozisyon çalışması (Suluboya uygulaması) Anlatma ve uygulama yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özol, A. (2012). Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, Pastel Yayıncılık
Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık
Stinson R.E., David L. Cayton, Otto G. Ocvirk, Philip R. Wigg, Robert O. Bone, (2015). Sanatın Temelleri, Karakalem Kitabevi Yayınları.
Civcir E. (2015). Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisten Kitabevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
4
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
1
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
1
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
1
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 4 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 12 3 36
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0