| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| IMI333 | MOBİLYA III | 5 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ECE CANTEMİR |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Öğrencilere, iç mekan projelerinde kullanacakları mobilyaları işlevsel özelliklerine göre çizme, örnek tasarımlardan etkilenerek özgün bir oturma elemanı geliştirme ve ölçekli model yapma becerisi kazandırmaktır. |
| İçerik: | Dersin içeriği, işlev mobilya ilişkisi (oturma, çalışma, depolama ve hizmet-servis elemanı), antropometriye göre mobilya boyutları, ölçüleri ve ilişkileri, tasarlanmış mobilya örneklerini inceleme ve özgün biçim geliştirme, 1/10 ölçeğinde model yapma konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Bir mobilyanın işlevini tanımlar. |
| Antropometriye göre mobilya boyutlarını, ölçülerini ve ilişkilerini çözümler. |
| Tasarlanmış mobilya örneklerinden birini özgün biçimde geliştirir. |
| Mobilyasını 1/10 ölçeğinde maket ve çizimlerle sonuçlandırır. |
| Geliştirdiği özgün mobilyayı jüri karşısında savunur |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Ders tanıtımı. İşlevlerine göre mobilya sınıflandırması konu anlatımı | Ppt. Sunum ile görsel gösterimi |
| 2 | Oturma elemanları araştırması | Oturma elemanları konu anlatımı ve eskiz çalışmaları | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
| 3 | Oturma elemanı eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Ölçekli çizim çalışmaları , malzeme ve kullanım alanı belirleme, detaylar üzerine eskizler ve 3 boyutlu modellemeler ile çözümleme | sınıf içi çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları |
| 4 | Oturma elemanı eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yapılan ölçekli çizim ve 3 boyutlu modellemelerin kritik edilmesi. Maket ile çözümleme. | sınıf içi çizim,3 boyutlu modelleme ve maket çalışmaları, maket atölyesinde çalışma |
| 5 | Masa, sehpa elemanları araştırması | Masa, sehpa konu anlatımı ve eskiz çalışmaları | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
| 6 | Masa, sehpa elemanı eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Ölçekli çizim çalışmaları , malzeme ve kullanım alanı belirleme, detaylarını eskizler ve 3 boyutlu modellemeler ile çözümleme | sınıf içi çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları |
| 7 | Masa, sehpa elemanı eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yapılan ölçekli çizim ve 3 boyutlu modellemelerin kritik edilmesi. Maket ile çözümleme. | sınıf içi çizim,3 boyutlu modelleme ve maket çalışmaları, maket atölyesinde çalışma |
| 8 | Depolama elemanları araştırması | Depolama konu anlatımı ve eskiz çalışmaları | - |
| 9 | Depolama elemanları araştırması | Ölçekli çizim çalışmaları, malzeme ve kullanım alanı belirleme detaylar üzerine eskizler | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Depolama elemanı eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | 1/20 detay çizimleri ve 3 boyutlu modelleme | sınıf içi çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları |
| 12 | Depolama elemanı eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yapılan ölçekli çizim ve 3 boyutlu modellemelerin kritik edilmesi. | sınıf içi çizim,3 boyutlu modelleme |
| 13 | Hizmet-servis elemanları araştırması | Hizmet-servis elemanı konu anlatımı ve eskiz çalışmaları | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
| 14 | Hizmet-servis elemanı eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Ölçekli çizim çalışmaları , malzeme ve kullanım alanı belirleme, detaylar üzerine eskizler ve 3 boyutlu modellemeler ile çözümleme | sınıf içi çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları |
| 15 | Hizmet-servis elemanı eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yapılan ölçekli çizim ve 3 boyutlu modellemelerin kritik edilmesi. | sınıf içi çizim,3 boyutlu modelleme |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Yılmaz, A. (2005) Dünden bugüne mobilya tasarımı ve teknolojisi, İstanbul: Remzi Kitabevi. |
| Gör, I. (2005) Mobilya ve çevresinde konstrüksiyon, İstanbul: Çetin Matbaacılık. |
| Gürtekin, A. & Hekim, Ö. (2006) Masif mobilya üretim teknikleri, İstanbul: Değişim Yayınları. |
| Stem, S. (1989). Designing furniture from consept to shop drawing: a practical guide, Newtown: Tanunton Press. |
| Pile J. (2005) A History of Interior Design, London: Laurence King Publishing |
| Lampugnani V.M. (1989) Encyclopedia of 20th Century Architecture, London: Thames and Hudson |
| Burke P. (2003) Tarihin Görgü Tanıkları, İstanbul: Kitap Yayınevi |
| Killen G. (2008) Egyptian Woodworking and Furniture, London:Shire |
| Norbury B. (2005) Furniture for the 21st Century, Wales: Stobart Davies Hertford |
| Fabbro M. (1950) Modern Furniture: Its Design and Construction, New York:Reinhold Publishing Corporation (1950) |
| Reed C. (2003) Router Joinery Workshop: Common Joints, Simple Setups & Clever Jigs, New York: Lark Books |
| Time-Life Books (1993) The Art of woodworking: Handbook of joinery, New York:St. Remy Press |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) | |
| TOPLAM | 1 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
3 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
|
5 | |||||
| 2 |
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
|
3 | |||||
| 2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
|
4 | |||||
| 2 |
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
|
4 | |||||
| 3 |
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 31 | 0 | 123 |
| Genel Toplam | 123 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |