Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IMI334 | MOBİLYA IV | 6 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MUHAMMED SAİD ERDEMONAR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, iç mekan projelerinde kullanacakları mobilyaları öznel ve nesnel kriterlere göre tasarlama ve ölçekli model yapma becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, mobilya tanımlaması, mobilya iç mekan ilişkisi, mobilyanın biçimlenmesini etkileyen nesnel- öznel faktörler ve tasarım ilkeleri ile ilişkisi, ergonomi kavramı tanıtımı, modüler mobilya kavramı, özgün mobilya tasarımı yapma, ölçekli model yapma konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İç mekan kurgusunda mobilya ve mekan kompozisyonu olgusunu öğrenir. |
Mobilyaların biçimlenmesini etkileyen faktörleri öğrenir. |
İç mekan mobilya ilişkisinde mobilyaları modüler olarak geliştirir. |
Tasarım ilkeleri ile mobilyanın biçimlendirilmesini ilişkilendirir. |
Sürdürülebilir mobilya kavramını geliştirir. |
Türkiye’ de modern mobilyanın gelişim sürecini bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Dersin tanıtımı. Mobilyanın tanımı ve mobilyanın tarihsel gelişim sürecinin anlatımı | Ppt sunum ve yüz yüze tartışma |
2 | Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. | İç mekan kurgusunda mobilya ve mekan kompozisyonu ilişkisi konu anlatımı | Ppt sunum ve yüz yüze tartışma |
3 | Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. | Antropometri ve Ergonomi kavramı konu anlatımı | Ppt sunum ve yüz yüze tartışma |
4 | Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi/ Çizim yapılması | Modüler mobilya kavramı konu anlatımı. Konu ile ilgili eskiz çalışması yapılması. | Ppt sunum ve yüz yüze tartışma /yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
5 | Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. | Mobilyanın biçimlenmesini etkileyen nesnel faktörler (malzeme) konu anlatımı | Ppt sunum ve yüz yüze tartışma |
6 | Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. | Mobilyanın biçimlenmesini etkileyen nesnel faktörler (işlev) konu anlatımı | Ppt sunum ve yüz yüze tartışma |
7 | Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. | Mobilyanın biçimlenmesini etkileyen nesnel faktörler (üretim ve maliyet) konu anlatımı | Ppt sunum ve yüz yüze tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi.araştırması | Mobilyanın biçimlenmesini etkileyen öznel faktörler konu anlatımı | Ppt sunum ve yüz yüze tartışma |
10 | Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. | Temel tasarım ilkeleri ile mobilya tasarımı ilişkisi konu anlatımı | Ppt sunum ve yüz yüze tartışma |
11 | Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi/Çizim yapılması | Mobilyada sürdürülebilirlik konu anlatımı. Konu ile ilgili eskiz çalışması yapılması. | Ppt sunum ve yüz yüze tartışma /yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
12 | Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. | Çoklu ortamda mobilya çözümlemeleri konu anlatımı | Ppt sunum ve yüz yüze tartışma |
13 | Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. | Mobilyada sürdürülebilirlik konu anlatımı | Ppt sunum ve yüz yüze tartışma |
14 | Yeni konu için araştırma yapılması. Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi. | Türkiye’de modern mobilyanın gelişim süreci konu anlatımı. | Ppt sunum ve yüz yüze tartışma |
15 | - | FİNAL | Yüz yüze değerlendirme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yılmaz, A. (2005). Dünden bugüne mobilya tasarımı ve teknolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
Gör, I. (2005). Mobilya ve çevresinde konstrüksiyon. İstanbul: Çetin Matbaacılık. |
Gürtekin, A. & Hekim, Ö. (2006). Masif mobilya üretim teknikleri. İstanbul: Değişim Yayınları. |
Stem, S. (1989). Designing furniture from consept to shop drawing: a practical guide. Newtown: Tantunton Press. |
Onur. S., 2000. “Mobilya Biçimlenmesine Etki Eden faktörler ve Tasarımcı kullanıcı faktörü üzerine bir yöntem önerisi”, Sanatta Yeterlilik Tezi. İstanbul. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü |
Söğüt. M. A., 2004. “Oturma elemanının tasarımında strüktür ve yüzey kaplama malzemesinin biçime etkisi”, Sanatta Yeterlilik Tezi. İstanbul. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü |
Boyla, O., 2016. Mobilya Tarihi. http://www.youblisher.com/p/589306-MobilyaTarihiekitaplarim-tr-gg/ (E.T.: 04.04.2016) |
Özel, Y. Ürük, Z.F, “Mobilya- Biçim- Tercih”, Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, Nisan 2021, sayı:23, ss. 589 -600, ISSN NO: 2148-2683, DOI: 10.31590/ejosat.888726 |
Özel, Y. “İç Mekân Kurgusunda Mobilya ve Mekân Kompozisyonu İlişkisi”, Ağustos 2021, Sayı 25, S. 94-104, DOI: 10.31590/ejosat.929007) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
|
5 | |||||
2 |
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
|
3 | |||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
|
5 | |||||
3 |
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 123 |
Genel Toplam | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |