Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
COK404 | STRESİ VE ÇATIŞMAYI YÖNETMENİN YOLLARI / ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK UZMANLIK | 7 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilerin özel yaşamlarında ve mesleki hayatlarında stres oluşturan yaşam olayları ile baş etme kapasitelerini geliştirmeyi, çatışmalı durumları yönetebilmelerini ve çokkültürlülük dinamiklerini anlamalarını amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bu ders stres, stresle baş eme yolları, çatışma ve çatışma çözümleri ile çok kültürlülük konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Stresin etkilerinin farkına varabilir. |
Stresli yaşam olaylarıyla baş edebilir. |
Çatışmalı durumları çözümleyebilir. |
Stresi ve çatışmayı yönetme tekniklerini kullanabilir. |
Çatışmalı durumları çokkültürlülük perspektifinden değerlendirebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Hazırlık | Tanışma ve dersin tanıtımı | Anlatım |
2 | Okuma ve araştırma | Stresin tanımı Stresin birey üzerindeki etkileri Stresi anlama | Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama |
3 | Okuma ve araştırma | Stres türleri ve stresle ilgili kavramlar | Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama |
4 | Okuma ve araştırma | Strese neden olan faktörler | Anlatım, Soru-cevap, tartışma |
5 | Okuma ve araştırma | Stresle başa çıkma yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama |
6 | Okuma ve araştırma | Stresle başa çıkma yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama |
7 | Okuma ve araştırma | Stresle başa çıkma yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma ve araştırma | Stres ve zaman yönetimi | Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama |
10 | Okuma ve araştırma | Çatışmanın tanımı, çatışmanın nedenleri ve sonuçları, çatışma süreci | Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama |
11 | Okuma ve araştırma | Çatışmayı yönetme biçimleri | Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama |
12 | Okuma ve araştırma | Çatışmayı yönetme biçimleri | Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama |
13 | Okuma ve araştırma | Çatışmayı yönetme biçimleri | Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama |
14 | Okuma ve araştırma | Çok Kültürlülük, kültürel çeşitlilik ve çatışma yönetimi | Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama |
15 | Okuma ve araştırma | Çok Kültürlülük, kültürel çeşitlilik ve çatışma yönetimi | Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tutar, H. (2007). Kriz ve Stres Yönetimi, 2. Baskı, Ankara: Seçkin. |
Losyk, B. (2006). Sakin ol, sinirlerine hâkim ol, İstanbul: Mesis. |
Elkin, A. (2017). Stres Yönetimi, 2. Baskı, İstanbul: Nobel. |
Duman, Z. (2009). Küreselleşme, Kimlik ve Çokkültürlülük, Sosyalbilimler Dergisi.2(1), 93-112. |
Çelik, H.(2008). Çokkültürlülük ve Türkiye’deki Görünümü, Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyalbilimler Dergisi, 15(2), 319-332. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
|
||||||
2 |
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
|
||||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
|
||||||
2 |
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
|
||||||
3 |
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 1 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
TOPLAM | 60 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |