TR EN

STRESİ VE ÇATIŞMAYI YÖNETMENİN YOLLARI / ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK UZMANLIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
COK404 STRESİ VE ÇATIŞMAYI YÖNETMENİN YOLLARI / ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK UZMANLIK 7 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilerin özel yaşamlarında ve mesleki hayatlarında stres oluşturan yaşam olayları ile baş etme kapasitelerini geliştirmeyi, çatışmalı durumları yönetebilmelerini ve çokkültürlülük dinamiklerini anlamalarını amaçlamaktadır.
İçerik: Bu ders stres, stresle baş eme yolları, çatışma ve çatışma çözümleri ile çok kültürlülük konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Stresin etkilerinin farkına varabilir.
Stresli yaşam olaylarıyla baş edebilir.
Çatışmalı durumları çözümleyebilir.
Stresi ve çatışmayı yönetme tekniklerini kullanabilir.
Çatışmalı durumları çokkültürlülük perspektifinden değerlendirebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Hazırlık Tanışma ve dersin tanıtımı Anlatım
2 Okuma ve araştırma Stresin tanımı Stresin birey üzerindeki etkileri Stresi anlama Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama
3 Okuma ve araştırma Stres türleri ve stresle ilgili kavramlar Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama
4 Okuma ve araştırma Strese neden olan faktörler Anlatım, Soru-cevap, tartışma
5 Okuma ve araştırma Stresle başa çıkma yöntemleri Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama
6 Okuma ve araştırma Stresle başa çıkma yöntemleri Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama
7 Okuma ve araştırma Stresle başa çıkma yöntemleri Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Okuma ve araştırma Stres ve zaman yönetimi Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama
10 Okuma ve araştırma Çatışmanın tanımı, çatışmanın nedenleri ve sonuçları, çatışma süreci Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama
11 Okuma ve araştırma Çatışmayı yönetme biçimleri Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama
12 Okuma ve araştırma Çatışmayı yönetme biçimleri Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama
13 Okuma ve araştırma Çatışmayı yönetme biçimleri Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama
14 Okuma ve araştırma Çok Kültürlülük, kültürel çeşitlilik ve çatışma yönetimi Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama
15 Okuma ve araştırma Çok Kültürlülük, kültürel çeşitlilik ve çatışma yönetimi Anlatım, Soru-cevap, tartışma, sınıf içi uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tutar, H. (2007). Kriz ve Stres Yönetimi, 2. Baskı, Ankara: Seçkin.
Losyk, B. (2006). Sakin ol, sinirlerine hâkim ol, İstanbul: Mesis.
Elkin, A. (2017). Stres Yönetimi, 2. Baskı, İstanbul: Nobel.
Duman, Z. (2009). Küreselleşme, Kimlik ve Çokkültürlülük, Sosyalbilimler Dergisi.2(1), 93-112.
Çelik, H.(2008). Çokkültürlülük ve Türkiye’deki Görünümü, Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyalbilimler Dergisi, 15(2), 319-332.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 10 1 10
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 2 2 4
Kısa Sınav Hazırlığı 2 2 4
TOPLAM 60 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0