TR EN

İÇ MİMARLIĞA GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI125 İÇ MİMARLIĞA GİRİŞ 1 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MELİHA HAVVA ÖZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, iç mimari tasarıma dair temel bilgileri aktarmak ve tasarım süreçlerini tanıtmak.
İçerik: İç mimari tasarımında temel ilkeler, çevre analizi, iç mimari stiller ile konsept oluşturma, fonksiyon şeması çözümleme, yapısal elemanları tanımlama, tasarım süreçleri, renk, malzeme ve doku konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İç mimarlık mesleğine dair temel kavramları öğrenir.
Çevre analizi ve konsept oluşturma ile ilgili fikir edinir.
Mekan çözümlemesi hakkında bilgi edinir.
Yapısal ögeleri tanımlar.
Proje süreçlerine hakim olur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi İç Mimarlık meslek tanımı, uygulama alanları ve diğer disiplinlerle ilişkileri Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
2 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi İç mimari tasarım sürecinde çevre analizi Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
3 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi İç mimari stiller ve iç mimari projelerde konsept oluşturma Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
4 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Mekan hiyerarşisi ve ihtiyaç programı oluşturma Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
5 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Fonksiyon - işlev kavramları, işlev şeması-fonksiyon oluşturma Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
6 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi İç mekanda ölçek ve insan-ergonomi faktörü Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
7 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Yapısal kurgu ve bina ögeleri, yapıyı tanımlayan elemanlar (akslar ve aks çizgileri, kolonlar, kirişler, taşıyıcı-bölücü duvarlar) Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
8 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Yapısal kurgu ve bina ögeleri, yapıyı tanımlayan elemanlar (kapı, pencere, kapı ve pencere pozu, mahal etiketleri) Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
9 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Tasarım ifade etme biçimi olarak plan inceleme Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
10 - ARA SINAV -
11 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Tasarım ifade etme biçimi olarak plan inceleme Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
12 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Tasarım ifade etme biçimi olarak kesit inceleme Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
13 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Tasarım ifade etme biçimi olarak kesit inceleme Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
14 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi İç mekanda renk, malzeme ve doku Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
15 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi İç mekanda renk, malzeme ve doku Ppt. sunum, verilen proje üzerinde çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ching, F. D. K. (2002).Mimarlık Biçim, Mekân ve Düzen (Çev.: Sevgi Lökçe). Yem Yayın, 1.
TAŞÇI, Ö. Ü. G. G. MİMARİ VE İÇ MİMARİ PROJELERDE KAVRAMLAR ÜZERİNDEN TASARIM KONSEPTİNİ BELİRLEME. ÇEVRİMİÇİ TASARIM STÜDYOSU DENEYİMLERİ SEMİNERLER, PROJELER, 101.
Gündüzlü, E., & Sönmez, B. (2021). İç mekân tasarımında özgünlük ve konsept: Özgün ve özgün olmayan mekânların karşılaştırılması. Sanat ve Tasarım Dergisi, (27), 243-267.
Alici, N., & Paktaş, M. G. (2020). İç mekânda renk algısı ve psikolojiye etkileri. Modular Journal, 3(1), 89-105.
Kayapinar, A. (2011). Mobilya tasarımında fonksiyonellik ve ergonomi (Master's thesis, Fen Bilimleri Enstitüsü).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50 Klasik Sınav
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50 Klasik Sınav
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0