| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| IMI353 | ESTETİK VE YARATICILIK | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Öğrencilere, uygulamalarında özgür düşünme, tasarımlarında yaratıcılık ve bakış açıları kazandırma becerisi kazandırmak. |
| İçerik: | Dersin içeriği, Estetik konusu ve nitelik alanları, kuramlar, Mimarlık ve Estetik ilişkisi, Öznel değerlendirmeden nesnel değerlendirmeye geçebilme, Deneysel, biçimsel, simgesel estetik konularında farkındalık, Sanatsal yaratımın koşulları, Tasarım kültürü konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Estetik konusu ve nitelik alanlarını tanımlar. |
| Mimarlık ve Estetik ilişkisini anlatır. |
| Öznel değerlendirmeden nesnel değerlendirmeye geçebilme sürecini çözümler. |
| Deneysel, biçimsel, simgesel estetik konularında farkındalığı keşfeder. |
| Sanatsal yaratımın koşullarını tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Ders hakkında genel bilgi; Estetik konusu ve nitelik alanları Estetik kuramlar | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
| 2 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Estetik kuramlar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma |
| 3 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Estetik olguda öznelci ve nesnelci yaklaşımlar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma |
| 4 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Estetik özne çözümlemesi | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma |
| 5 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Estetik özne çözümlemesi | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma |
| 6 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Estetik obje çözümlemesi | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma |
| 7 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Estetik Değer çözümlemesi/Estetik deneyim | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma |
| 8 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Estetik Değer çözümlemesi/Estetik deneyim | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma |
| 9 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Etik estetik ilişkisi | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Sanatsal yaratım koşulları | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma |
| 12 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Tasarım Kültürü | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma |
| 13 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Mimarlık ve estetik ilişkisi | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma |
| 14 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Biçimsel estetikten simgesel estetiğe geçiş | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma |
| 15 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Estetik yargının geçerliliği sorunu | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Tunalı,İ. (2015), Estetik, İstanbul: Remzi Kitabevi |
| Tunalı, İ. (2011), Tasarım Felsefesine Giriş, İstanbul: Yem Yayınları |
| Tumuçin,A. (2008), Estetik (Felsefe Dizisi) ,İstanbul : Bulut Yayınları |
| Aydınlı, S. (2005), Mimarlıkta Estetik Değerler , İstanbul: İTÜ Mimarlık Fakülyesi Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
|
0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
|
3 | |||||
| 2 |
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
|
3 | |||||
| 2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
|
1 | |||||
| 2 |
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
|
0 | |||||
| 3 |
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
3 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 12 | 3 | 36 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 42 | 0 | 126 |
| Genel Toplam | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |